Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 19. mars 2011

bilder av mat.

det er noe med bilder av mat. er det ikke? jeg tenker ikke på slike stilfulle matfoto; glassaktige og fargesprakende og stive, men slike enkle, duse, blanke, myke innblikk i virkelige, nære måltider. en bursdagskake. frokostgrøt. sukkerspinn. frukt i fine biter. en piknikkurv.utsnitt av liv som er fulle av liv. vinduer inn til hverdag og opplevelser, detaljer og teksturer som trekker oss inn og får oss til å lengte - ikke bare etter å smake alt det som frister, men etter å gjenskape og høre til det vi ser - eller, slik jeg gjør, etter å tro at det betyr noe, disse omhyggelige og tilfeldige ritualene vi bygger omkring dette med å ta til oss næring. disse små stikkene av søt og salt lykke. 

jeg har så smått begynt å ta bilder av mat selv, jeg klarer ikke la være, hvis jeg har kameraet der må jeg utsette sulten til jeg har lagret måltidet mitt på en minnepinne. jeg har fremdeles ikke fotoshop, men bildene blir nå ålreite, de, like fullt. og jeg blir sulten av å se på dem, sulten på å smake og på opplevelser. her kan dere se:














6 kommentarer:

  1. Jeg skjønner hva du mener. Jeg blir ofte sittende å bare stirre på slike bilder. Særlig når jeg er på skolen. Ikke bare blir jeg sulten, men jeg kjenner jeg lengter. Jeg vet bare ikke helt etter hva.

    <3

    SvarSlett
  2. jeg kunne spist og spist og spist. jesus.

    SvarSlett
  3. Åh, jeg liker også matbilder. Nå fikk jeg veldig lyst på masse forskjellig, spesielt moreller!

    SvarSlett
  4. åh , gud. jag vill äta allt

    SvarSlett