Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 24. mars 2011

god morgen, oslo. og god natt.

Gif Created on Make A Gif
klokken er syv minutter over seks og jeg er en søvnig humle. ryggen min verker, hodet surrer. jeg har sittet oppe hele natten, i sengen, naken - for jeg liker å være naken når jeg er alene: kalde skuldre, bena i kors, lyserosa knær, å kjenne lakenet mot huden, hemmeligheter - og:

lagd spilleliste med musikken jeg hørte på da jeg var fjortenfemtenseksten.
lyttet til musikken jeg høte på da jeg var fjortenfemtenseksten og fått vondt i hjertet.
sett på standupshow med kjeftebannekulerare george carlin.
følt meg ubeskrivelig ensom.
spist en halv avocado med creme fraiche.
skrevet blogginnlegg som ingen skal få se på lenge, lenge.
tenkt vonde tanker om verden, døden, jordskjelv og dumhet.
tenkt fine tanker om han med skjegget, vakre hender, bygdøyferga og saltvann.
lengtet etter og gruet meg til det første vårregnet.
lest gjennom tekster om deg og krympet meg. alt jeg har begravd...
veltet en blomsterbukett.
snakket på internettet med fine tine katrine, om kaniner og hyttetur og fuglesang.
vasset rundt i rot jeg ikke makter å rydde opp i.
drømt om en kommode til klærne jeg ikke har noen oppbevaringsplass til.
sett noe så sinnsykt frem til å få fjernet mandlene og kunne puste, synge, hvile.
vært veldig redd for å slukne vekk på et blunk og merke det, overgangen(narkose).
lest intervjuer med fantastiske philip pullman for kanskje femte gang.
drukket en liter vann.
gjespet en hel masse.
slukket lampen med silkeskjerm og smilt av overgangen fra lysegulrosa leilighet til mørkeblåhvit leilighet.

5 kommentarer:

  1. Så fiint! Du har i alle fall litt å gjøre før du legger deg :)

    SvarSlett
  2. Synes du egentlig ikke bare at det skurer og går med deg? Hva gjør du i disse selvangivelses-tider? Greier du å forholde deg til å levere inn selvangivelsen?

    SvarSlett
  3. Jeg har alltid sagt at jeg synes du har så fine øyne. Det vet du, men jeg sier det igjen :)

    Og her er en liten gladsak om en babyhval. Hver gang jeg kommer over noe med hval tenker jeg på deg, og at du kanskje ville like det. Håper det ikke gjør noe at jeg poster det her.

    http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/her-blir-babyhvalen-reddet-fra-doeden-paa-rismarkene-3451230.html

    SvarSlett
  4. trine: tusen takk. jeg har verdens vanskeligste forhold til øynene mine, men jeg blir så innmari glad. og babyhval, herregud, hurra - post så mye om hvaler du vil! hvaler er kjærlighet.

    SvarSlett