Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 17. mars 2011

hvis...

...jeg var en frukt ville jeg vært: en vannmelon.
...jeg var en farge ville jeg vært: sukkerspinnrosa eller kobåltblå.
...jeg var et dyr ville jeg vært: en knølhval.
...jeg var et kjøkkenredskap ville jeg vært: en liten gryte med tapetroser på, og plass til to porsjoner grøt.
...jeg var en bok ville jeg vært: his dark materials av philip pullman.
...jeg var et klesplagg ville jeg vært: en prikkete sokk uten make.
...jeg var et smykke ville jeg vært: et anker av sølv, hengende under klærne, tett mot hjertet.
...jeg var en tingest ville jeg vært: en gammel nøkkel.
...jeg var en bil ville jeg vært: il tempo gigante, men mintfarget.
...jeg var et element ville jeg vært: vann (regn, hav, dugg).
...jeg var et tre ville jeg vært: et kastanjetre som kunne se langt utover alle hustakene, hvis kastanjer alltid fikk en lomme å bo i.
...jeg var en drikk ville jeg vært: cream soda.
...jeg var en iskremsmak ville jeg vært: pistasje.
...jeg var en planet ville jeg vært: jorden.
...jeg var et insekt ville jeg vært: en polyphemusmøll, med brungrå vinger og pelsete antenner.
...jeg var en form for kollektiv transport ville jeg vært: trikken over frogner eller bergensbanen.
...jeg var en sang ville jeg vært: talking in code av margot&the nuclear so and so's.
...jeg var en film ville jeg vært: garden state.
...jeg var en årstid ville jeg vært: en myk og stille sommer full av saltvann, nostalgi og latter, nesten fri for skobruk.
...jeg var en blomst ville jeg vært: en løvetann.
...jeg var en tegneserie ville jeg vært: denne. eller  denne.
...jeg var et sted ville jeg vært: et fint tak midt i oslo med gressplen til å sitte på, og et lite kjøleskap fullt av iste og kald havregrøt og sjokolade.
...jeg var en gave ville jeg vært: en eske full av bittesmå rarfine ting som utgjorde en magisk helhet.
...jeg var et minne ville jeg vært: stjerneregn i gabels gate for en del år siden.
...jeg var en by ville jeg vært: oslo. oslo, mitt elskede, nedslitte lappeteppe.
...jeg var en sans ville jeg vært: hørsel.
...jeg var et spill ville jeg vært: final fantasy ix, final fantasy vii eller chrono cross.
...jeg var et godteri ville jeg vært: banankaramellen de selger på video nova.
...jeg var et klokkeslett ville jeg vært: klokken halv fire om morgenen, med vinden utenfor.
...jeg var en oppfinnelse ville jeg vært: en tidsstopper som mange kunne brukt av gangen.
...jeg var en kroppsdel ville jeg vært: en hånd eller to.
...jeg var et land ville jeg vært: et veldig lite et, fullt av fine kaféer og trær og elver.
...jeg var en smak ville jeg vært: smaken av regnet etter at en har spist sjokoladekake.
...jeg var en sport ville jeg vært: stein, saks, papir.
...jeg var en lukt ville jeg vært: jord.
...jeg var et fag ville jeg vært: "dårlig samvittighet - en nødvendig, men samtidig unødvendig, og fullstendig ukonstruktiv følelse - og hvordan du bør behandle den."
...jeg var et flagg ville jeg vært: et som representerte jorden i seg selv, skyene og billene og skjæra ørkenen og havbunnen og fjellene.
...jeg var en bygning ville jeg vært: et tårn i en frognerbygning.
...jeg var en måned ville jeg vært: oktober.
...jeg var en parfyme ville jeg vært: en som luktet regn+asfalt.
...jeg var en leke ville jeg vært: en huske i et tre.
...jeg var en tekstil ville jeg vært: utovet, uvevd ull, fremdeles med lukten av sau og gress i seg.
...jeg var et svar ville jeg vært: et slikt et som det er vanskelig å forstå med en gang.
...jeg var en lakristype ville jeg vært: salt, med pipeform.
...jeg var et ord ville jeg vært: trøst.

11 kommentarer:

  1. Kjempevakkert <3

    Final fantasy er herlig, et av de fineste fineste spillene jeg noensinne har spilt :D

    SvarSlett
  2. Du er så kreativ med ord og lister :)

    SvarSlett
  3. trine: åwh, takk. listen er inspirert av en jeg fant en gang, jeg har ikke laget den hundre prosent selv, altså.

    kristin: wææ, en felles final fantasy fan her inne, og en jente, tilogmed! ikke verst - har du spilt nummer ni og nummer syv?

    SvarSlett
  4. Tenk om det hadde vore ei sånn parfyme!

    Alt i alt høyrest du ut som ein draum^^,

    SvarSlett
  5. årh, hallo, dette var fint ganger tusen. og hei, ny leser!!
    (pspsps. er det greit om jeg låner listen din?)

    SvarSlett
  6. rikke: såklabert du kan låne! vis meg gjerne resultatet også=) er så fint med nye lesere!

    SvarSlett
  7. takk for at jeg får låne. og her er resultatet: http://regnboger.blogg.no/1300558544_hvis.html#comment

    SvarSlett
  8. sv/ jeg tror det går an. tror ei venninne av meg har nevnt at hun har kjørt med det en gang...men det hadde vært SKIKKELIG kult.

    SvarSlett
  9. http://kristinahenrichsen.blogg.no/1300661978_hvis.html jeg stjal den, jeg, uten å spørre tilogmed, men åh, den var så fin.

    SvarSlett