Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 2. mars 2011

i was only seven, i had you, but now i'm twenty-two.

Gif Created on Make A Gif
i dag er det andre mars. andre mars er bursdagen min. det visste dere kanskje ikke, men det er sant, altså. nå er jeg tjueto år gammel - fremdeles med bustete hår, nakne føtter, arr over hele kroppen og harehjerte. 

jeg har grått og ledd og skrevet i notatboken - ganske triste greier, egentlig, litt sånn "hva skal det bli av meg?" og "tenk på alle livene jeg ikke kommer til å leve, på alt som er borte, mistet." jeg har klappet mogwaikatten, som har løpetid og lager så mange rare lyder at en ikke skulle trodd det gikk an. jeg har viftet med tærne. jeg har grått enda mer og sagt mange mørke tanker høyt. jeg har lagd vafler.

jeg har vært våken hele natten. vært glad, vært sint, vært knust. kald, varm, tom, full. usikker. bursdagsnatt med kald nese og trøtte øyne. alltid trøtte øyne. det er ok. jeg er redd, og jeg vet ikke hvor mye lenger jeg takler søvnforstyrrelsen min, operasjonsventetiden er lang og jeg er både utålmodig og tålmodig på en gang. men det er ok. jeg har snø å stikke fingrene i, sort mascara, og sukker å ha i teen. fint, vel?

men jo. bursdag. han med skjegget klarte ikke å vente lenger da klokken slo tolv, så da fikk jeg vite hva fornoe jeg skulle få: en tatovering. som skal lages i dag. en helt ekte tatovering. blekk under huden. til meg, på meg, et bilde risset inn på min egen ødelagte, myke, stolte, høyt elskede kropp. jeg falt nesten ut av stolen da jeg fikk vite det, og etter mange timer har jeg bestemt meg for et motiv. det er hemmelig akkurat nå, men jeg lover å vise frem resultatet. alt jeg kan si er at det ikke er en hval, selv om jeg har tenkt å hvaltatovere meg etter hvert.

og en ting til - han med skjegget har pinadø meg gått hen og skaffet meg en kake til en verdi av totusen kroner (han kjenner folk, okei?)! den er stor og roserosa og hjerteformet, med et slott og en hval (hjerte ganger tusen cirka) og bølger. en egen hvalkake, til bare meg, gud, jeg tror jeg skrek i fem minutter, jeg hoppet i alle fall så jeg fikk vondt i føttene.

jeg elsker meg selv. det har jeg ikke alltid gjort. derfor vil jeg dedikere dagens soundtrack til meg. til kroppen, sinnet og hjertet mitt. værsågod, kjersti. du fortjener all kjærligheten du makter å gi deg selv. gratulerer med dagen.


skeleton, you are my friend
but you are made of bone
and you have got no flesh and blood running through you
to help protect the bone
skeleton, we have been friends for years
and you have seen me through some trials
and tribulations and some tears

and i should have known
that it wouldn't be long until you
you've got me standing in an awkward position
with unwanted attention
and a need for explanation
and it's not that i'm letting go of you
but i don't know what to do

skeleton, we are so close
but you have got no body
so why do you insist on wearing clothes?
skeleton, when we were young, it was easy
even though the other kids, they would tease me
i was only seven, i had you
but now i'm twenty-two

and now it's different

when i take you out and you
you've got me standing in an awkward position
with unwanted attention
and a need for explanation
and it's not that i'm letting go of you
but i don't know what to do

but sometimes, at night
i dream of the most terrible things
i take a hammer and i creep out of bed
and i raise it high and i smash your head
fibular and tubular and ribs and cages, too
in fact, while i'm here, i'll smash the whole of you
smash

but skeleton, you are my friend
and i could never bring your life to an end
yeah, skeleton, you are my friend
and i will be there for you until the end

and even though
when i take you out, you've got me
you've got me standing in an awkward position
with unwanted attention
and a need for explanation, i could
i could never let you go
and that is all i know

22 kommentarer:

  1. Du er så bra! Gratulerer med dagen, og jeg gleder meg til å høre mer om tatoveringa :)

    SvarSlett
  2. oi oi oi! bursdag!!! gratulerer veldig veldig masse med dagen fine fine jente! klem på.

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med dagen, jeg håper den blir fin og at du er kakeglad og mett hele dagen. :)

    SvarSlett
  4. gratulere så mye med dagen!

    SvarSlett
  5. Gratulerer masse med dagen, håper kaka er kjempegod, og gleder meg til å se tatoveringen! :D

    SvarSlett
  6. <3 <3 åh så fantastisk. du er fin, kjersti, og gratulerer en gang til. ikke glem å også vise frem kaka di! jeg er veldig nysgjerrig.

    SvarSlett
  7. Åh, fantastisk! Fantastiske deg, som blir meir fantastisk for kvart år ho får på baken :) GRATULERER MED DAGEN! Gler meg til å sjå tatovering <3

    SvarSlett
  8. Gratulerer så masse med dagen! Håper du får en superfin dag, og gleder meg til å se tatoveringen :)

    SvarSlett
  9. du fortjener alt som er fint og mykt i verden. gratulerer med dagen!

    SvarSlett
  10. <3 (også en midlertidig lapp)

    SvarSlett
  11. jeg gidder ikke å si gratulerer med dagen, for jeg har alt sendt melding, du bare ignorerer den!!!!

    SvarSlett
  12. Gratulerer så masse med dagen! :D

    SvarSlett
  13. Hipp hipp! :) Gratulerer så masse med dagen, Kjersti! Håper du koser deg sammen med de du er glad i og får det helt supert!

    En dag må du vise oss bilde av bursdagskaken. Den høres helt fantastisk ut! Heldige du som har en så fin og snill kjæreste :)

    (ps:søvnoperasjon? kan du skrive litt om det en dag?)

    SvarSlett
  14. Gratulerer med dagen. Den kaka høres helt vidunderlig ut :)

    SvarSlett
  15. grattis så mye med dagen da! og jeg gleder meg til å se hvaltatoveringen også:)

    SvarSlett
  16. Gratulera so himla masse med dagen! Glad for at eg fekk gjett deg ei gåve siste veke, og eg håpar du får masse anna òg, for du fortena det verkeleg!

    SvarSlett
  17. Gratulerer med dagen, kjæreste deg. Jeg håper du får en fin dag, jeg håper du kaster vekk alle tanker som ikke skal være der, du vet hvem de er, og du fortjener bedre tanker enn det.
    Tok du et bilde av bursdagskaken? Jeg har veldig lyst til å se den. Mest av alt har jeg lyst til å se tatoveringen din, jeg lurer litt(veldigmasse) på hva det er.

    Du fortjener alt godt, lykke til. Sukkerspinn og regnbuer til det modigste mennesket jeg vet om, som skriver verdens nydeligste kommentarer når verden er vond. Tusen takk. Gratulerer med dagen.

    SvarSlett
  18. Frysninger. Du er så nydelig.
    Du med ditt harehjerte.

    Grautlerer med dagen.

    SvarSlett
  19. men tenk så mange andre liv du kan leve! det er det jeg prøver å tenke, og det hjelper, det gjør det :)

    gratulerer med overstått!

    SvarSlett
  20. Så utrolig koselig :) Gratulerer så masse med dagen som var! Og så heldig du var med hvalkake :)

    SvarSlett
  21. har du en mogwaikatt? fintfintfint. gratulerer masse masse med dagen som var! den hørtes veldig fin ut. og det trenger ikke "bli noe" av deg, for du er jo noe, du er fin!

    SvarSlett
  22. mari: jeg har ingen kjæledyr, men kjæresten min har to katter. tusen takk! jeg smilte <3

    SvarSlett