Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 13. mars 2011

kamikaze girls.(in spite of the things she had let go, for the first time she liked being herself)
















momoko er kynisk og selvopptatt og ønsker seg et sukkersøtt, nusselig og elegant liv helt fritt for bånd til andre mennesker. hun elsker lolitaklær mer enn noe annet i hele verden, og er villig til å lyve og bedra for å få råd til å kjøpe kjøpe kjøpe. hun bor ute på landet i huset til bestemoren sin, som forresten er supersøt og superrar.


omtrent sånn.

en dag snubler en scooterkjørende jente ved navn ichiko inn i momokos plettfrie hverdag.
ichiko er medlem av en bikergjeng. hun snakker grovt, spytter og skaller ned folk, og er superbarsk, intens, brå, åpen og full av kjærlighet(og så er hun så sinnsykt vakker) - med en fortid som stille, innesluttet, ensomt mobbeoffer.
hun og momoko blir, på en irriterende, rar og ufrivillig måte, venner. litt ved et uhell, litt fordi det ikke er noe annet å gjøre, litt fordi de trenger hverandre. og så skjer det ting.
kamikaze girls er en av de fineste filmene jeg vet om. den er sær og morsom og sår, og hvis du tør å la den slippe inn under huden, så kan det hende den gjør deg bittelitt mykere, bittelitt modigere.

9 kommentarer:

  1. den skal jeg se :)

    har du ei liste over dvdene du har, forresten? det var så mange der som jeg hadde lyst å se, men jeg husker ikke hvilke det var...

    SvarSlett
  2. så bildene når du la dem på face, syntes de var så fine. vil se!

    SvarSlett
  3. Må sjå! Den ser verkeleg ut som ein sånn film som ein kjem te å sitte igjen etter bildet e forsvunne, ein sånn ein kan henge rundt halsen og bere med seg.

    SvarSlett
  4. marlou: jeg har aldri skrevet noen liste desverre, men kanskje jeg orker en dag - i så fall kan jeg sende deg den. noen filmer du hvertfall burde se er mozart and the whale, garden state, shine, nell, kissing jessica stein, millennium actress, hedwig and the angry inch og shortbus.

    regnboge: den er det. elsker den. se se se! OG SE AMÉLIE!

    SvarSlett
  5. Wow, den så virkelig spesiell ut! Den skal jeg definitivt se! :D

    SvarSlett
  6. åh, den så helt fantastisk ut. bare, fargene, scenene, alt, det så nydelig ut.

    SvarSlett
  7. Den så absolutt nydelig ut, det er godt mulig jeg bare må se denne :)

    SvarSlett
  8. Åh,åh,åh, den vil jeg se! Den så helt fantastisk ut.

    SvarSlett