Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 3. mars 2011

like a sunday morning when you wake up and it's raining...

her er den. tatoveringen min. en regnværsky med regnbueregn. rar og liten og annerledes. gjemt under huden min og synlig likevel. også er det regn, da. regn. regn pleide å være det viktigste og vakreste jeg visste om. noe overjordisk, intenst, uutholdelig skjørt og mykt noe som dukket opp for bare meg, når jeg trengte det mest, som strøk meg over armene. regnet sang meg i søvn. regnet vekket meg. det var grått og gyllent, det hvisket og skrek. det elsket meg. 

og så mistet jeg det. det forsvant med han som ikke er her mer, og det forsvant da jeg sluttet å tro at noenting betyr noe som helst. da jeg begynte å tro at alt betyr ingenting.

i halvannet år har jeg gjemt meg for regnet. lukten og smaken og lyden. følelsen av det mot huden, tyngden av det i håret. jeg har prøvd å elske det som før, virkelig, men det gjør så alt, alt for vondt - så istedet løper jeg innendørs, skrur på høy musikk, lukker verden vekk. det er for stort for meg, for vakkert. jeg er ikke klar for å møte noe som er så viktig når jeg ikke klarer å kaste vekk tanken om at det er... ubetydelig. tomt. meningsløst. 

så. jeg tenkte. jeg tenkte at jeg kunne prøve å ta det første skrittet på veien tilbake (eller frem?) med en liten påminnelse, et lite bilde på hva regnet betød. betyr. jeg tenkte jeg kunne gjøre regnet til en synlig del av meg. jeg tenkte at hvis jeg ser på armen min ofte nok og klarer å tenke nok fine tanker samtidig, så kanskje, kanskje, kanskje jeg ikke løper min vei med det første vårregnet. kanskje jeg kaster meg uti det istedet. kanskje klærne, håret, huden, øynene... kanskje de kan glinse av himmelfukt igjen. og kanskje jeg kan klare å finne tilbake til det å tro, når den dagen kommer.

15 kommentarer:

  1. fantastisk vakkert. både tatoveringa og orda dine. åh.

    SvarSlett
  2. tattoveringen din fikk meg plutselig til å tenke på når jeg var hos deg i sommer, den dagen det regnet ute. det var natt, og vi lagde sikkert noe god mat på kjøkkenet. det var fint.

    SvarSlett
  3. fascinerende, inspirerende og veldig vakkert. all of it.

    SvarSlett
  4. Den tatoveringa går inn på topp tre over fine tatoveringar! Du e fin.

    No fekk eg lyst på regn.

    SvarSlett
  5. Nydelig skrevet! Jeg håper du finner det igjen... :)

    SvarSlett
  6. En fantastisk fin tatovering, som lå over veldig trist hud. Men den var nydelig, og den passer deg veldig godt, tror jeg.
    Sv. Jeg er ikke sikker. Noen vet litt, noen vet litt mer, ingen vet alt.

    SvarSlett
  7. Liker tatoveringen din :)

    SvarSlett
  8. Kjempefin!
    Jeg liker at regndråpene har farge istedenfor å være blanke.

    SvarSlett
  9. utrolig vakkert! det er forresten veldig mye fint her inne nå, det er koselig å komme hjem og finne en bloglovin fylt med masse vakkerheter!

    SvarSlett
  10. mari: takk <3 glad du synes sånne fine ting!

    SvarSlett