Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 26. mars 2011

sugar. bring me sugar.

soundtrack: sugar, live version - tori amos

sukker er noe av det vakreste jeg vet om. bare ordet i seg selv er helt fantastisk, synes jeg: mykt og skjørt og hviskende, med en egen smak i munnen når jeg sier det høyt, eller synger det sammen med tori amos. jeg samler faktisk på sukker; på slike avlange sukkerpakker laget av tynt, farget papir. når jeg er på en kafé, en restaurant eller en kaffebar og de har slike i skåler og esker, legger jeg alltid en to-tre stykker i lommen - hvis de ikke ligner noen av de jeg har fra før av, såklart. da jeg var på cocoa for noen uker siden fant jeg en liten eske full av slike poser med rosa sukker i! åh, kjærlighet. ofte får jeg et par nye i hånden av han med skjegget eller av tine katrine, og da kan jeg kjenne hjertet gløde i brystet. jeg tar alle med hjem, og så får de bo i den fine skålen jeg fant i kjelleren hjemme. jeg har ikke holdt på med dette i stort mer enn en tre-fire måneder, så samlingen er ikke veldig stor ennå, men en dag kommer jeg nok til å måtte kjøpe eller lage en skikkelig eske som kan huse alt sammen.

samler du på noe?

9 kommentarer:

  1. Sukker er supert! God og søtt og fint og veldig veldig veldig sunt (in my dreams) :D

    SvarSlett
  2. Sukker er herleg! I mi dialekt uttalar vi det med 'u' i staden for 'o'. Det er fint, synest eg.

    Eg samlar på ord :)

    SvarSlett
  3. eg samlar på masse! men bøker og ord er favorittane. Då eg var lita samla eg på paljettar,sløyfeband og fjær. Eg synes fortsatt det er fint og har ein trang til å ta det med meg viss eg ser det ein plass.

    SvarSlett
  4. Jeg samler på alt jeg kan finne av minner. Som for eksempel fine ord noen har skrevet til meg i brev, små origamifugler, billeter fra første gang jeg besøkte forloveden min og små tegninger fra fine folk. Alt dette putter jeg i en liten bok og skriver små historier. Jeg samler også på klistremerker, og har ca 2000 av dem nå.

    SvarSlett
  5. jeg samler ikke på annet enn gode minner.

    vi har lorina på jobb. åh, nam.

    SvarSlett
  6. Det høyrest fint ut som ein fin ting å samle på, eg skal halde auga opne neste gong eg e på kafé.

    Eg veit eigentleg ikkje heilt ka eg samla på, har liksom lyst te å samle på alt!

    SvarSlett
  7. jeg samler på brevene og kortene jeg får. spesielt de fra mari (http://poesihandlingsreferat.blogspot.com) hun sender de aller fineste.

    SvarSlett
  8. For en fin ting å samle på :) Det rosa sukkeret gjorde seg veldig godt oppi den rosa mummikoppen.
    Jeg klarer ikke å samle på noe. Bortsett fra personlige brev.

    SvarSlett
  9. Åh, jeg elsker sukker! Jeg er sånn at når jeg er på kaféer så stjeler jeg en sukkerbit og bare sutter på den. Jeg vet, det er sært, og tenna mine faller sikkert ut, men jeg gjør det kanskje bare to ganger i året da. Jeg har enda ikke møtt noen som liker smaken av sukker så godt som meg :)

    SvarSlett