Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 12. april 2011

fra notatboken min.


jeg har sommerfugler i magen, i tærne, under brystene. de flyr mellom ribbena og stryker mot hver nerve, klistrer seg til hjertet. jeg vil at han skal se meg sove; elske meg når jeg er ute av stand til å dytte ham vekk.

jeg går ut i vinden og trygler den om å slite meg i filler eller blåse meg bort, alt annet enn å måtte bli værende her og føle alt jeg føler, men den snakker ikke til meg, løfter bare opp kjolen min og gir meg gåsehud, kaster seg forbi.

jeg ser slutten av finding neverland uten å gråte. det er første gang. brystet gjør vondt.
og jeg går ut i vinden igjen.

7 kommentarer:

  1. Kjempefint skrevet, Kjersti. Du har virkelig ordene. Elsker forresten gif-bildet av vaffelen. Er det bare lyset, eller er den rosa? :) <3

    SvarSlett
  2. Utruleg bra skrive. Verkeleg.

    SvarSlett
  3. kristin: rosa vaffel! mmm. og takk<3

    june: <3<3<3

    SvarSlett
  4. Notatboka di må føle seg heilt fantastisk, når den får lov til å romme so himla vakre setningar!

    SvarSlett
  5. Du skriver som en engel. Tror du er en.
    Ordene er ikke bare ord. Det er følelse, lengsel og smerte. Magisk. Ja, jeg vet du er magisk. Du er som en sommefugl. En sommerfugl som svømmer (eller flyr) ustanselig i magen min.

    SvarSlett