Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 5. april 2011

frokost med hjertet i halsen.


havregrøt og tom waits . bra start på en skummel dag. jeg skal til lovisenberg diakonale sykehus for å ta blodprøver, og jeg er så himla redd for nåler. også er det sykehuslukten  da, som, for meg, er lukten av å  være elleve år og utmattet, tiden da jeg vandret rundt i de bleke gangene og ventet på at mamma endelig skulle dø.

andre skumle ting i dag: det første vårregnet. jeg har ikke våget å se ut av vinduet ennå, men jeg kan høre bilene. de suser. et sikkert tegn på regn - et jeg pleide å elske så høyt, så høyt.  

det skal gå. jeg er en modig pirat.

og det er du også. trekk pusten. hold deg fast i leppestiften, mp3spilleren, yndlingsboken, den fine steinen du fant på gata. på med skoene, fot etter fot, ut i verden. hold fast, pust, hold fast. dette klarer du.


i never saw the morning 'til i stayed up all night
i never saw the sunshine 'til you turned out the light
i never saw my hometown until i stayed away too long
i never heard the melody until i needed the song

10 kommentarer:

  1. takk, kjersti. den oppfordringen trenger jeg i dag.

    SvarSlett
  2. Takk! Du er så inspirerende! Og du har rett, det går. :)

    SvarSlett
  3. ett skritt om gangen :) og blir det litt for mye er det bare å lukke øynene, kanskje følge linjene på en konkylie med tankene? og så åpne øynene igjen. huske å puste. det går bra :) du ER en modig pirat.

    SvarSlett
  4. Jeg skal ut og fly i dag, til begravelse i morgen. Det er skummelt det også. Men du har gode ord som jeg skal huske på. Når jeg tar blodprøver må jeg alltid ligge istedenfor å sitte, og alltid se en annen vei. Kanskje det hjelper hvis du gjør det også.

    SvarSlett
  5. Mmmmm havregraut! Det må eg ha i morgon :-)

    SvarSlett
  6. du er modig, jeg er stolt av deg!

    SvarSlett
  7. Modige fine Kjersti! Dette innspirerte meg, siden jeg også har en ganske skummel dag i dag. Skal prøvefilme i NRK til en Erik Poppe-film, og det føles mest som hjertet er i hele kroppen....Heldigvis har jeg en veldig trygg og flink medspiller som skal prøve sammen med meg :)))

    SvarSlett
  8. Jeg spiste også havregrøt til frokost i går! Med eplebiter og kjeeempemye kanel, omnomnom. Forresten er jeg også veldig glad i Tom Waits; han gjør enhver dag til en sjarmskranglete dag. Håper det gikk bra på sykehuset!

    SvarSlett
  9. Hei Kjersti
    Du snakket om at du gruet deg til å ta blodprøver på sykehuset. Siden du nevnte Lovisenberg, så vil jeg gi deg et tips. Gå og spør om du kan få en samtale med en av diakonissene der. Det er de varmeste og vennligste personene i samfunnet vårt og de bryr seg ikke om du er kristen eller ikke, prøver aldri å misjonere eller noe. De kan bare tilby den gode varme samtalen, som du sikkert trenger, kanskje spesielt etter at moren din døde. Lykke til!
    Kjem for deg selv så går det deg godt!

    SvarSlett