Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 29. april 2011

førti. (med et akkompagnement av fine farger)


en: tre ord om meg: redd, intens, modig.

to: det første jeg gjør om morgenen er å drikke vann.

tre: når jeg hører på radio blir jeg overrasket og lurer på hvem som skrudde den på.

fire: jeg gleder meg til den dagen jeg er frisk nok til å ha hund og klarer å løpe rundt omkring på sankthanshaugen med den.

fem: klesskapet mitt er ikkeeksisterende.

seks: når jeg skal pynte meg tar jeg på meg leppestift. jeg pynter meg hver dag jeg klarer å stå opp av sengen.

syv: sminke er gøy, rart, vanskelig, fint, stygt, skummelt, trygt.

åtte: første gang jeg var full var jeg influensasyk med veldig mye smertestillende i kroppen. det gikk dårlig.

ni: jeg føler meg mest sexy når jeg har god sex.

ti: i kaffebaren bestiller jeg varm sjokolade.
elleve: i baren bestiller jeg hvitvin, vodka eller gin&tonic.

tolv: på fest finner du meg sittende eller liggende på et eller annet gulv, på balkongen eller på kjøkkenet. (gulvet fordi der er det mest behagelig og trygt, balkongen fordi der er det pent og en kan puste og røyke, kjøkkenet fordi der er det mat.)

tretten: ved sengekanten har jeg ingenting egentlig, men i sengen har jeg notatbok og bøker og tegnesaker og kanskje en banan eller jordbær.

fjorten: jeg kan ikke leve uten nærhet+intimitet, musikk, historier, latter.

femten: barn er skikkelig rare. og fine. mange av dem, i alle fall.

seksten: om natten er det lettere å være våken, innestengt og alene, for da er oslo mer min by, den føles mørk og taus og vi kan snakke sammen. om natten er det ikke slik at alle andre er ute og på eventyr mens jeg ikke klarer - så jeg blir, som regel, produktiv og kreativ og trygg. men ikke alltid.

sytten: i veska har jeg skal vi se... d-vitaminer, voltaren, et eple med fregner, notatbok, the ruby in the smoke (bok), en ganske sliten mp3-spiller, nøkkelen til kollektivet der håkon bor, tegnesaker, teposer, lommebok, kortstokk, kulepenn, balsam, tannbørste, hengelås og noen fine metallting jeg fant på gata.

atten: trening er noe jeg savner.

nitten: politikk er komplisert, overveldende, deprimerende og så engasjerende at jeg blir utmattet og redd og får glassbiter i hodet.

tjue: kjærlighet er en utallig mengde forskjellige ting.
tjueen: i høst skal jeg unne meg en skikkelig fin synthesizer med åttiseks tangenter. eller pianoflytting.

tjueto: alle jenter burde tilgi seg selv.

tjuetre: alle gutter burde gå med ullgenser om høsten og vinteren. og tilgi seg selv.

tjuefire: jeg er dårligst til å organisere og ha oversikt.

tjuefem: jeg er flinkest til å få folk til å innse viktige ting og presse dem på de riktige stedene. og å lære meg tekster og melodier utenat.

tjueseks: jeg simpelthen elsker mat.

tjuesju: det mest ulovlige jeg har gjort er å naske. det har vært, som nevnt tidligere, desperate impulser som ble fremprovosert av at dét å være flink pike skader meg og holder meg tilbake fra å få hjelpen og støtten jeg trenger.

tjueåtte: jeg beundrer pappa, albus dumbledore(harry potter), tiffany aching/the wee free men), amanda palmer, philip pullman.

tjueni: det beste jeg vet er å gå i gatene om natten, å kysse, å spise vannmelon, å le, å kjøre båt, å synge, å spille piano, å svømme, å ligge på ryggen i gresset, å bli borte i å skrive eller tegne, å hilse på fine dyr, å gå barbent, å snuse inn de beste luktene, å få nye fregner, å se skyene ovenifra, å drømme om nordlyset, å puste, å mestre, å orke, å tørre.

tredve: mine verste uvaner er at jeg sier unnskyld for nesten alt (spesielt hvis jeg ikke tar medisinen min), hele tiden vil vite hva andre tenker, stjeler alle kulepenner jeg kommer over og glemmer å betale tilbake lån(men jeg sier alltid ifra på forhånd om at jeg glemmer det sånn at folk minner meg på det).
enogtredve: jeg er medlem i ingenting, tror jeg. eller. kanskje statskirken. ja. den er jeg medlem av.

toogtredve: jeg tror på tålmodighet, nysgjerrighet, munterhet, åpenet, godhet og kjærlighet. på hardt arbeid og hvile. på å gjøre i stedet for å ønske - hvis en er i stand til det. på hvor viktig det er å kjenne sine egne grenser, å vite når en skal presse dem, og at en aldri skal krysse dem. på vennene mine. på å la vonde opplevelser bli til skikkelig lærdom - lærdom som gjør deg åpen i stedet for lukket, erfaren i stedet for bitter, empatisk i stedet for egoistisk, og innsiktsfull og forståelsesfull istedet for "allvitende" - lærdom en kun kan suge til seg hvis en bestemmer seg for det. jeg tror på at ord er noe av det viktigste vi har. og på at handlinger er langt, langt viktigere enn ord.

treogtredve: du visste kanskje ikke at jeg kan spytte mange meter, får dårlig samvittighet av å plukke blomster, og fargesorterer bøkene mine.

fireogtredve: på skolen er jeg aldri, nå lenger. en dag, håper jeg.

femogtredve: som venn er jeg omsorgsfull.

seksogtredve: når jeg har fri en gang i fremtiden, hvis jeg får et yrke eller en skolegang å ta meg fri fra, skal jeg senke skuldrene og gjøre skikkelig fine ting.

syvogtredve: jeg brenner for alt for mye. det sliter meg ut. egentlig.

åtteogtredve: om 5 år har jeg langt hår. kanskje helt ned til midjen.

niogtredve: om 10 år er jeg ikke like redd mer. og forfatter. håper jeg.

førti: akkurat nå er jeg barbent, forelsket, veldig nærsynt med vondt i øynene, trøtt og sulten på sort te og kjeks.


tusen takk til stylenerd for det fine skjemaet. velkommen til bloggen, jeg er så glad du liker den. og velkommen til alle dere andre fine nye. takk for ordene deres. jeg blir glad. og inspirert. nå har jeg åtti følgere. jeg bestemte meg rundt jul for at når jeg fikk åtti følgere skulle jeg ha en konkurranse. så følg med. den kommer innen det er gått en uke og jeg håper alle vil delta.

14 kommentarer:

  1. Takk for et herlig pusterom :)

    SvarSlett
  2. Punkt 16 og 32 var spesielt fint skrevet :)

    Hvis du er sulten på kjeks, anbefaler jeg å prøve den nye til Gjende med vaniljesmak. Den er også kjempegod ved siden av en stor kopp te.

    SvarSlett
  3. So fint å pynte seg! Eg trur å pynte seg eigentleg e ganske viktig. Eg e 'kje so flink te det.

    Og angåande niogtredve: Forfattar e du allereie, kanskje ein av yndlingsforfattarane mine. Men, eg gledar meg te eg kan holde noko du har skrive mellom hendene i bokform.

    SvarSlett
  4. Forelska? :) Tell us more, tell us more! (om du vil)
    ;)

    SvarSlett
  5. thihi. jeg blir med å løpe rundt omkring på sankthanshaugen. det hørtes fint ut.

    SvarSlett
  6. "alle jenter burde tilgi seg selv.
    alle gutter burde gå med ullgenser om høsten og vinteren. og tilgi seg selv."

    eni.

    SvarSlett
  7. åh, glassbiter i hodet. det er jo akkurat sånn det føles egentlig.

    og sitatet som s. trakk fram, så fint, det fikk meg til å smile og tenke. du er så bra.

    SvarSlett
  8. "lle gutter burde gå med ullgenser om høsten og vinteren. og tilgi seg selv." - å, du er vel fin!

    SvarSlett
  9. "tre: når jeg hører på radio blir jeg overrasket og lurer på hvem som skrudde den på."
    Tihihi. Søt.

    SvarSlett
  10. Ooo jeg ble SÅ fascinert av headeren din... SÅ rå! :O

    SvarSlett
  11. Fantastiske svar!! Liker deg allerede, hehe, dette er første gang jeg er innom bloggen din! Åh, Tiffany Aching! Love her!! Hun er min heltinne også=)

    SvarSlett
  12. siri: hei, velkommen og takk! jeg må si jeg liker deg óg, om du er en felles tiffany achingelsker <3<3<3

    SvarSlett
  13. det va så fint at jeg hold på å gråte

    SvarSlett