Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 21. april 2011

jeg...














...venter på at noe skal forandre seg.

...har ikke lenger en å sovne inntil, en å kysse. det er en stund siden det skjedde, og jeg vil ikke skrive så mye om det, egentlig. men det er... slitsomt. jeg er sliten. ingen å falle tilbake på. ingen som kommer hjem til meg. ingen til å lokke meg ut av sengen. ingen å bygge håp rundt. det går bra. det går bra. det er ingens feil. ingens skyld. jeg er så vant til dette. det betyr alt, det knuser, men det blekner likevel, tapene, de blekner, de er en del av meg, det er så mange av dem og når de forekommer vet jeg at alt er slik det er meningen at det skal være. jeg gråter og rister og er sint fordi jeg aldri holder opp med å prøve. det vedvarer aldri. det går alltid istykker. de hører aldri på meg, tror aldri at jeg har rett, og så... jeg forsøker å telle alle stykkene jeg har delt meg selv opp i, helt siden den første for så mange år siden, han som skrek og ga blåmerker og skrapte meg opp hver eneste dag, og jeg lurer. lurer på om jeg kommer til å orke å prøve enda en gang. selv om jeg egentlig vet hva svaret er. og jeg hater det. hater viljen min, hater motet.

...føler meg som kastet tilbake i tid. det samme hvite rommet, det samme været, den samme utmattelsen, den samme maktesløsheten. jeg verker etter å være der ute, oppleve, smake, lytte, se, og jeg kan ikke. ingen har tid, og jeg er for syk. alt er tomt.

...er lei av is. jeg har ikke spist annet enn is og risgrøt i en uke. det gjør meg sykere, kvalmere, mer sliten. jeg får ikke sugd til meg noe næring og jeg hater det, er sulten hele tiden og verker etter ordentlig mat, men halsen er for det meste så vond at jeg ikke klarer åpne munnen en gang. 

...tør ikke røre ved pianoet mitt. jeg vil, jeg lengter, men jeg tør ikke, og jeg vet ikke hvorfor. 

...føler meg som om jeg skuffer alle. hele tiden. og det er vanskelig å holde fast i tanken om at dette kun er min egne, velkjente, velutviklede, standhaftige paranoia - ikke sannheten.

...forvirrer meg selv og vet ikke hva jeg skal fokusere på, hvordan jeg skal tenke, hva jeg skal strekke meg etter.

...skulle ønske jeg hadde en hund. en med stort, tungt hode og kjærlighetsøyne som kunne snorke på gulvet mitt, spise av hånden min, lede veien gjennom skogen med raske ben.

...er så redd, så redd, så redd for at utmattelsen ikke vil minske, at søvnen ikke vil bedres, at mattheten vil vedvare.

...savner å trene. kroppen min er i dårligere form enn den noen gang har vært. hvilepulsen min er alt, alt for høy. harehjerte, harehjerte. lemmer som er tunge å løfte. grå hud. jeg vil ikke at det skal være slik. jeg vil føle meg sterk. jeg vil bestige en bratt bakke. jeg vil kjenne pulsen hamre i halsen og ørene - på den gode måten, den som vitner om styrke og liv.

...vil ha medisinene jeg trenger, og hjelp til å organisere alt som hoper seg opp, knuser imot meg, slik at jeg kan klare å konsentrere meg bedre, og flytte inn i andre verdener like ofte som jeg pleide, for så lenge siden. bøker. bøker. bøker. som jeg sulter etter dem.

...håper at noen med snille øyne dukker opp på døren med en varm, trygg klem, en piknikkurv full av jordbær, sushi, vin (som jeg plutselig klarer å få i meg, på magisk vis) og fine filmer som kan holde oss våkne helt til klokken fem. det er lenge siden jeg har vært våken hele natten på grunn av noe fint noe. det er ingen vits i å håpe på dette, for det kommer ikke til å skje (tilgi min negative innstilling, men det er sant). jeg håper likevel. av en eller annen grunn.

...lurer på om dere har lyst til å dele noe fint i kommentarfeltet i dag. et bilde, et dikt, en historie, en gladnyhet, en drøm, en oppskrift. hva som helst. jeg trenger lysflekker og klarer ikke finne dem på egen hånd akkurat nå.

25 kommentarer:

  1. Jeg skulle gjerne ha dukket opp på døra di med en kurv med jordbær <3
    Vil du se en pingvin som er kilen?
    http://floatingparticles.tumblr.com/post/4638376886/mnwka-attention-internet-this-is-a-penguin

    SvarSlett
  2. maren: å. så utrolig fin pingvin. jeg skulle ønske jeg hadde en pingvin. kanskje du kan dukke opp på døren min en dag <3 søte maren. takk.

    SvarSlett
  3. jeg skulle gjerne det, og skulle gjerne hatt med meg en pingvin også. men tror kanskje jordbærene er lettere å få tak i, hihi <3

    SvarSlett
  4. Du er ein av dei sterkaste eg veit.
    Du er FOR sterk.

    Eg vil gje deg dette diktet av Lord Byron, som broren min sende meg på sms her om dagen:

    she walks in beauty like the night
    of cloudless climes and starry skies,
    and all that's best of dark and bright
    meet in her aspect and her eyes.

    SvarSlett
  5. maren: fnis, tenk å sitte og spise jordbær med en pingvin på gulvet, da. det ville vært den beste kvelden ever, tror jeg.

    june: takk, kjære. sånn. skikkelig takk. sånn med tårer i øynene.

    SvarSlett
  6. Liker du babyer? Babyer er noe av det fineste som finnes, synes jeg :)

    http://www.youtube.com/watch?v=FqjNzFPnPew&feature=fvwrel

    SvarSlett
  7. Eg kan dela ein ting med deg. Heime på rommet mitt i huset mellom dei høge fjella har eg nemleg ein gamal skuleplansje med to kvalar på . Og den vil eg at du skal få, eg treng berre ei adresse å sende til og litt motivasjon til å pakke han inn :) du er nok nøydd til å hente han på eit postkontor, for han er vel ca A2 :)

    SvarSlett
  8. cathrine: hvaler? til meg? er det sant? ...noen ganger lurer jeg på hvorfor i all verden folk kan være så fine. det ville vært en velsignelse å få noe så fint. adressen min står i sidemenyen. kjære fine deg.

    trine: jeg synes babyer er kjempeskumle og kjempefine. når jeg ser en som er helt ny må jeg bare måpe og stirre. de er som romvesener... <3<3<3

    SvarSlett
  9. jeg kan komme! med jordbær og filmer og fine ting. jeg vet ikke hvor du bor, bare. men helt seriøst. hvis jeg er velkommen, kommer jeg.

    lysflekk: sol i oslo, vårens første parktur med grill og gjensyn med gamle venner. åh <3

    SvarSlett
  10. eigenarta: lørdag? søndag?

    SvarSlett
  11. Alltid når jeg ikke føler meg helt i hundre ser jeg på denne dansen;

    http://www.youtube.com/watch?v=DFEHzvlogqw&feature=feedf_more

    Den tar pusten fra meg hver eneste gang og jeg får tårer i øynene når jeg hører historien. Har flere favoritter, men denne topper alle =)

    Jeg håper det går bra at jeg reblogger punktet; "...føler meg som om jeg skuffer alle. hele tiden. og det er vanskelig å holde fast i tanken om at dette kun er min egne, velkjente, velutviklede, standhaftige paranoia - ikke sannheten."

    Ha en fin kveld videre =)

    SvarSlett
  12. lørdag? lørdag. på ettermiddagen. ja?

    SvarSlett
  13. kjære, kjære deg. du er en inspirasjon og en fighter og ei flott, flott jente - og du vil overleve dette. hjertehjertehjerte ♡

    SvarSlett
  14. du er så utrolig sterk. jeg skulle ønske jeg var mer som deg. og, fin internett-ting <3 :
    http://www.youtube.com/watch?v=HdPZqW7Z_9A&feature=player_embedded

    åh. jeg vil ha en løve. og én dag vil jeg gjerne få kunne møte opp på døren din med jordbær. det ville vært ordentlig fint.

    SvarSlett
  15. Ein gong trur eg nok at eg kan møte opp med ei korg med jordbær, og kanskje kake eller noko i den duren.

    Fint:
    http://www.youtube.com/watch?v=epqmPdvEQAA

    http://ullam.typepad.com/photos/uncategorized/2008/06/18/070126_birds.jpg

    SvarSlett
  16. http://www.youtube.com/watch?v=Qv5ZU06JDN4

    SvarSlett
  17. her lager snoop og martha stewart potetmos:

    http://www.youtube.com/watch?v=-Ocre0kXgvg

    og community, min favorittserie:

    http://www.youtube.com/watch?v=fZJHamGNOFQ

    og så, litt næring:
    http://www.spain-recipes.com/gazpacho.html

    SvarSlett
  18. En liten gladnyhet: Vi har venta i mange dager på at lamminga skulle komme i gang i fjøset på museet. Søyene har vært runde og gode og tunge i flere uker, og denne uka kunne lammene komme hvilken dag som helst. Og i dag kom det to! Tvillinger. De er nesten helt svarte og bittesmå, og suger melk av mammaen sin mens de logrer med den lille, korte halen sin. Vi har to søyer til som skal få lam snart, kanskje er de der i morgen.

    Klem til deg, Kjersti. ♥

    SvarSlett
  19. ine: ÅH! åh! åååå. å! kan jeg besøke? jeg skulle besøke for to uker siden, og så var jeg plutselig i mandal. men kan jeg? kan jeg kan jeg? jeg ville blitt helt lykkelig hvis jeg fikk hilse på lam <3<3<3

    SvarSlett
  20. Jeg er i fjøset på søndag og mandag fra 11-16, det er bare å komme :)

    SvarSlett
  21. Jeg ville bare si at jeg er bergtatt av hvor god du er til å sette ord på alt! Fantastisk! :D

    Også ønsker jeg at livet ditt snart blir litt mindre humpete. :0)

    SvarSlett
  22. Fine deg. Jeg håper så inderlig at noe forandrer seg, at ting blir bedre...

    Jeg kan gi deg noen sitater? (som du kanskje har hørt før, hvis du leser Sandman)

    "Omnia mutantur, nihil interit. Everything changes, but nothing is truly lost"
    -Sandman

    Flowers gathered in the morning
    Afternoon they blossom on
    Still are withered by the evening
    You can be me when I'm gone.
    -Sandman
    (Fineste, vakreste diktet jeg vet om i hele vide verden. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er det)

    SvarSlett
  23. nikita: åh, sandman, kjære sandman. jeg elsker sandman. takk.

    SvarSlett
  24. Hei Kjersti. Jeg fant bloggen din ved en tilfeldighet nå, og ville bare legge igjen et lite spor. Jeg håperhåperhåper av hele mitt hjerte at du kommer deg på bedringens vei, jeg har litt lyst til å overta litt av sorgen din så du slipper så mye.

    Jeg har ikke så mye fine videoer å dele, men en liten annen ting. Når jeg eller vennene mine er lei oss, nervøse eller redde, pleier vi å sende hverandre hjertestråler. Binder liksom en streng mellom hjertene og sender gode tanker selv om vi ikke fysisk er med hverandre.

    Masse hjertestråler fra meg <3

    SvarSlett