Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 19. april 2011

sven.

fordi han har fantastiske smilerynker. fordi han alltid legger saker og ting på hodet mitt og kaller det for hatt. fordi han blåser meg i ansiktet bare så jeg skal lage søte grimaser. fordi han kysser meg på nesen igjen og igjen når jeg gråter. fordi han lager hjerter av alt mulig - ståltråd, plastikk, epleskrotter, blåskjell, tre - og gir dem til meg. fordi han synger når han er full, synger sangene som er skrevet om akkurat oss, med en hånd mot kinnet mitt og tårer i øynene. fordi han tegner peniser i alle notatbøkene mine, og på hendene mine, i pannen min, på knærne. fordi han dikter opp verdens rareste, teiteste sanger og plasserer meg i hovedrollen hver eneste gang. fordi han er så fantastisk flink med hendene og ikke klarer holde dem i ro, men må fikle, ordne, styre, lage. fordi han sier at jeg er minst i hele verden. fordi han forstår så mye. fordi han ikke blir sint eller utrygg på meg når han ikke forstår. fordi jeg kan sende ham meldinger der det bare står jeg gikk istykker. du må komme. og så kommer han, hver eneste gang. fordi vi kan sitte i samme rom og gjøre helt forskjellige ting uten at det føles rart eller feil eller usikkert. fordi han spenner ben på meg, velter meg, dytter meg overende, ganske enkelt fordi han vil klemme på sin egen måte. fordi han ikke klarer å la være å utstråle kjærlighet og varme. fordi han alltid er ærlig. fordi han aldri presser meg på feil tidspunkt. fordi han tørker opp etter meg hvis jeg kaster opp eller blør. fordi han har så rare ansiktsuttrykk. fordi han er den eneste jeg kjenner som trives på alexandria. fordi han blir helt myk og lykkelig i ansiktet når han ser på babyskilpaddebilder eller leker med en katt. fordi han synes det er skikkelig kult at han får plass til noe stort i munnen sin, som for eksempel en hånd, en mobiltelefon eller et helt eple. fordi han synes det kiler hvis jeg forsøker å slå. fordi han slår (hardt) av ren refleks hvis jeg forsøker å kile. fordi han steker egg, bacon, sopp og bønner på helt perfekt vis, og nesten alltid midt på natten. fordi han elsker oslo. fordi han trenger meg. fordi jeg vet at han ikke kommer til å bli borte - uten at han behøver å si det til meg.

12 kommentarer:

  1. Høres ut som en skikkelig god venn =)

    SvarSlett
  2. Tenk å kunne beskrive et vennskap på en så fin måte som du gjør her.. Du er den flinkeste med ord.

    Så fin ledningssløyfe. Det nederste bildet av deg har jeg sett i et innlegg her før. Og da, som nå, merket jeg først ikke Sven øverst i bildet, og trodde derfor at armen ikke var hans, men din. At du strøk deg selv gjennom håret. "Åj, så maskulin arm Kjersti hadde". Men så ser jeg etter en gang til, og får bildet til å stemme :) Lang og kjedelig ting å bemerke, men jaja...

    SvarSlett
  3. trine: takk. det var et stort kompliment... og du har fulgt bloggen min lenge! det er vel et år siden, tror jeg, at jeg la ut det bildet. sven har nok ganske så mye mer maskuline armer enn meg - jeg er en svekling, og han tar trehundre pushups hver dag. skikkelig barsk. og en del brunere enn meg - jeg lyser i solen. men du, ikke si at dine egne kommentarer er kjedelige. det er et helt unødvendig forsvar - jeg blir glad av lange kommentarer. så slutt med deg!

    SvarSlett
  4. alle kunne trengt en som ham, tror jeg. og du beskriver ham veldig vakkert.

    SvarSlett
  5. Alle skulle hatt ein heilt eigen Sven, trur eg <3

    SvarSlett
  6. Åh. Hva skulle jeg ikke gitt for å ha en sånn en...

    SvarSlett