Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 12. mai 2011

bra saker.






i går kveld stakk jeg til sankthanshaugen for å se dårlig actionfilm med håkon. det var latter og avocado og melkesjokolade og red bull(jeg har begynt å drikke det innimellom. koffein, i kraftige doser, gjør meg litt mer samlet, rolig, avslappet, ofte søvnig - merkelige saker, men sånn er det nå en gang når en har add og hjernen reagerer rart på sentralstimulerende stoffer). vi snakket om julius cæsar og spill og hvor mye bedre filmen ville vært hvis vi hadde lagd den, og da vi skulle på butikken ble det skattejakt i bakgården, for der lå det kanskje fem hauger med skrot som ingen ville ha. vi fant rarfine bøker og grønne vinglass, og det stod bokhyller og stoler over alt, jeg ville ha nesten alt jeg fant, men jeg er ikke så flink til å bære så det ble med småting. tiden gikk. fine timer. håkon forsvant inn i søvnen en gang etter midnatt og jeg ble sittende våken for å spise jordbær og tegne, før jeg sovnet i sengen til victor ved firetiden.

i dag klarte jeg å stå opp og gå ut etter bare seks timer søvn. jeg har spist havregrøt, fått regndråper i nakken, snakket på telefonen med en dame som sannsynligvis vil gjøre hverdagen min enklere (mer om dette senere, lover), kjøpt brokkoli, fått klem av pappa og våget å plukke blomster. det er vanskelig for meg, dette med blomster. jeg vet ikke hvorfor, men jeg får så dårlig samvittighet av å skulle ta dem med meg hjem, det stikker i hjertet når jeg hører stilken brekke. det er så rart. jeg tror det henger sammen med at jeg ikke liker å skulle ta livet av noe uten at det er nødvendig, eller noe slikt noe. kanskje. jeg vet ikke. da jeg var i trondheim fortalte jeg det til storebroren, og han sa at om jeg plukker blomster så spres de lettere, og så blir det fler, og den tanken har jeg klamret meg til for harde livet i noen dager. så nå har jeg både gult og grønt og hvitt på badet og i vinduskarmen.


nå er forresten notatboken min nesten full. det har gått langsomt, for jeg orket så utrolig lite i vinter. men nå. nå skjer det snart. jeg gleder meg sånn til å begynne på en ny.

9 kommentarer:

  1. jeg tenker at blomsten dør jo uansett, og da kan den heller visne inne hos meg hvor den gjør meg glad og lukter godt, fremfor å visne helt ensom og alene ute. også hjelper vi jo med å spre pollen, som broren din sa.

    sv: kanskje vi får tak i den hvis jeg kommer til deg i morgen.

    SvarSlett
  2. Blomster i tannbørstekoppen. Fint :)

    SvarSlett
  3. tine katrine: jeg prøver å tenke sånn. er så vanskelig når noe har festet seg, om du skjønner...

    trine: knis, ja. og du. jeg leste brevet jeg fikk av deg for lenge siden igjen i dag. det er så vakkert. og du har sinnsvakt fin håndskrift. fine trine.

    SvarSlett
  4. Nå ble jeg glad, tusen takk :)

    SvarSlett
  5. Eg får lyst til å redde blomane som er på blomebutikkane og kjøpe kjempemange bukettar og planter på éin gong slik som Meryl Streep sin karakter gjer i The Hours kvar gong eg ser alle dei fine fargane og kor nydelege dei er.

    Rarfine bøker er ofte dei beste.

    SvarSlett
  6. Den boka "Fragile Things" høyrdest fin ut, e det du som les/har lese den?

    Eg trur eg kjenner igjen den treskuta! Den passa heilt perfekt der, altso.

    Det blir spenande å sjå korleis den neste notatboka di ser ut.

    SvarSlett
  7. Ny notatbok er noe av det beste jeg vet. Håper du får ei fin helg, Kjersti!

    SvarSlett
  8. regnboge: fragile things er en bok av neil gaiman, med mange rare noveller i. og fine noveller. men hvis du skal lese neil gaiman burde du lese coraline, neverwhere og sandman serien(tegneserier). sandman er helt fantastisk. fåes billigst på www.thebookdepository.co.uk

    <3 båt!

    SvarSlett
  9. Neil Gaiman <3
    Båter og notatbøker gjør meg glad!

    SvarSlett