Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 16. mai 2011

jeg drømte om en jente i natt.

dette er en sann historie.


hun hadde hvitt hår som strøk borti skuldrene hver gang hun snudde på hodet, en spinkel, lett kropp og øyne med samme farge som mine egne. de var milde og undrende, og de fulgte meg.

vi satt på rommet hennes. jeg vet det var rommet hennes, jeg kunne se at hun var hjemme og trygg, men redd likevel. urolig, nervøs, yr, kanskje, det var noe med kroppspråket, noe søkende. jeg så på henne, så ut av vinduet, en hage, en fontene. den lagde ingen lyd.

bena mine hvilte i en bokhylle. papir mot tær. hun ga meg et brev og en pose frø. jeg klemte frøposen hardt i venstre hånd mens jeg leste, men kom bare halvveis før hun dro det ut av hendene mine og satte seg på fanget mitt, det var hennes melkehvite lår mot mine, og da hun kysset meg lukket jeg øynene, men jeg kunne se; se buen av leppene, hvordan de bevegde seg mot mine egne, smilet hun gjemte i munnviken, den tynne tråden av spytt som hang imellom oss.

hun var så myk.

da jeg våknet opp tråkket jeg med lette føtter og tungt hjerte inn på badet, fikk et glimt av meg selv i speilet, av munnen min, ukysset og sår, blikket mitt, med samme farge som hennes. et stikk i hjertet. jeg gikk inn i dusjen, lot vannet skylle over meg og visste at jeg var forelsket.

8 kommentarer:

  1. nydelig skrevet, Kjersti... du er så flink med ord at jeg blir helt rørt!

    SvarSlett
  2. Den lyden som kjem når ein knipsar forsiktig borti eit porselensfat med fingrar med lange negler på, det var den samme lyden som kom inni meg no.

    SvarSlett
  3. det var sterkt! også så utrolig tøft at du tør å skrive dette. tror ikke det er mange som hadde turt det. du er modig.

    SvarSlett
  4. tordenansikt: å, takk. jeg synes ikke det er så skummelt å skrive sånt, egentlig, det føles naturlig for meg. jeg sier ikke det for å skryte, det er bare sant. men <3 til deg.

    SvarSlett