Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 15. mai 2011

the memory of trees.

soundtrack: the memory of trees - enya












all barken jeg har hatt under fingrene. alle bladene jeg har latt meg overvelde av. alle røttene jeg har unngått å tråkke på. alle trærne jeg elsker, har elsket. de lever, jeg vet de lever, men hva er livet til et tre? hva er pusten? pulsen? ser de meg? bærer grenene vekten av minner?

jeg vil at de skal vite at jeg er her.
jeg vil at de skal merke mine kjærtegn.
jeg vil at alt de sier - knirkende stammer, raslende grener, løvets gjenklang når det tar imot regnet - skal bety noe. være ord.
jeg vil at de skal ha personlighet.
jeg vil at de skal være en del av et eller annet som bygger på ånd og kraft og viten.
jeg vil at de skal svare meg når jeg kommer med spørsmålene, skrikene, gråten.
jeg vil at de skal svare meg når jeg kommer med stillhet.
jeg vil at de skal huske meg når jeg er glemt av alle andre.

4 kommentarer:

  1. Oi, noen andre enn jeg som også er opptatt av trær for tiden.

    SvarSlett
  2. Tre er nydelege. Du er nydeleg. Du vert aldri gløymt.

    SvarSlett