Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 15. mai 2011

sleepless, long nights - that is what my youth was for.




når klokken er over tolv, natten er blå og regnfull og man er to, kan man for eksempel gjøre det jeg gjorde med håkon i natt, som var å:

henge ut av vinduet og røyke med kjolestoff i ansiktet.

se på fantastiske tangled og diskutere magi/logikk gjennom hele filmen.

dele en plate melkesjokolade og en kanne mangote.

snakke om sanser, hvilke som er viktigst, hvilke vi ville valgt bort og hvor fine de er å ha, alle sammen.

gå tur langs akerselva (som er så vakker vakker vakker), i skogen eller i nabolaget og sette ord på alle luktene som dukker opp.

lure på hva fuglene sier til hverandre, og hva de heter hvis de har navn (franzibald, sa håkon).

lytte til tom waits.

bli enige om at før tjue år er gått skal vi skaffe en skikkelig seilskute og dra på jordomseiling eller pirattokt, at vi må begynne å planlegge snart, finne ut hva det vil koste, hva som må læres, snakke om det fantastiske som skal skje på turen; sjømannstrekkspill og rom og dansing på dekk, ullgensere og sjøsprøyt i ansiktet, knirkende tre under føttene, lyden av latter blandet med bølger.

le av rare malerier.

synge.

12 kommentarer:

  1. Viss ein har noken ein kan gjere sånne ting med, so blir eg gjerne oppe to-tre-fire timar lenger enn vanleg, altso!

    SvarSlett
  2. Jeg liker lista! Det er nydelig når det regner <3

    SvarSlett
  3. Synge - gjør jeg nesten hver dag. Gjerne i dusjen :)
    Le av malerier - gjør jeg når jeg kan.
    Ælva - er vakker!
    Mangote - er PERFEKT med sjokolade! Har du forsøkt å legge en bit krokanrull (med den konkave siden opp) i en teskje og så dynke den i te og løfte opp og vente til den er soggy i midten og knasete og sjokoladete i kantene?
    Tangled - ikke sett, nok en sten å legge til haugen av dårlig samvittighet men skal bli stell på det en dag...skal forsøke å bare glede meg istedet for det er et bedre valg.
    Fugler - jeg spør ofte høyt ut i lufta hva det er de snakker om - tror det er mest ´jeg er så vårkåt, og har nypussede fjær, og vil du ikke innom og se på de fine hekkemulighetene jeg har laget til nettop DEG eller mer i gata om at jeg er så stolt mamma eller pappa eller bare renner over av lykke over at det er så varmt og grønt akkurat nå´

    Og takk for at du svarte på mailen min :)

    Du er bra du, Kjersti, selv om jeg ikke kjenner deg og ikke aner hvem du er :)

    SvarSlett
  4. kan ikke jeg sove over hos deg når jeg kommer jeg, eller, ikke sove, alt ettersom. jeg kan ta med fin musikk og kanskje jordbær, hvis du vil.

    SvarSlett
  5. marie christine: selvsagt. jeg savner deg. kom, kom. når kommer du?

    glamourlegen: åh! fin kommentar som ga meg et stort smil i hele ansiktet! og. IKKE dårlig samvittighet for at det ikke er lett å få i seg alt mulig fint som finnes i verden. herregud, jeg pleide å lese en bok om dagen, men de siste årene... konsentrasjonsevnen min er ødelagt, så jeg klarer ikke feste hodet på bøkene. jeg bruker to uker på bøker jeg pleide å bruke to timer på, og jeg "tør" ikke se nye filmer fordi det virker så utmattende å møte en ny historie. en dag skal jeg få det tilbake. men det er ikke min feil om jeg ikke har tid eller ork. IKKE dårlig samvittighet. bare godta det. og prøv videre. gjør slikt litt på impuls. sånn, oi, nå har jeg to timer ledig, TANGLED! eller noe annet.

    regnboge: jeg liker ikke å legge meg, så jeg er som regel oppe to fire fem seks timer for mye, haha.

    SvarSlett
  6. Nydelig blogg!
    Hvilken skriftfont bruker du på overskriftene? Nydelig!

    SvarSlett
  7. hei kjersti ville berre sei at du og bloggen din og orda dine og alt er så vakkert at eg får klump i magen og mange store tankar i hovudet kvar gong eg les

    du er himla flink, husk det

    håpar du har ein veldig fin søndag med kveldssol i ansiktet og ein varm tekopp i fanget

    SvarSlett
  8. anonym: takk! skrifttypen heter calligrafitti.

    johanne himmelseng: hei du, det var store varme fine ord som løfter dagen min litt høyere opp. ganske mye høyere opp. mange hjerter til deg, mange mange. og en snute i ansiktet kanskje.

    SvarSlett
  9. Å, herlig. Det høres ut som en sånn kveld man kan leve lenge på - og det siste bildet tok pusten fra meg.

    SvarSlett
  10. Du får meg til å drøyme meg bort, Kjersti. Kan eg få vere med på seglskuta? Har fantasert om ein slik tur sidan eg såg Pippifilmane (dei originale med skikkelege folk) då eg var liten.
    Eg saknar å vere seint oppe, oppleve kor annleis verda er, lukte at det kjem til å regne og syngje til månen.

    SvarSlett
  11. mynte valkyrje poirot: kanskje? det kan godt hende. hvis du tror det er noe for deg og de andre liker deg og alle kommer overens og du kan ta i et tak på en båt og du får råd, så! men vit at dette er en helt oppriktig seriøs ekte ting vi har tenkt å gjøre før vi blir førti. sånn. virkelig. stikke til sjøs. det må gjøres.

    SvarSlett
  12. Eg veit ikkje kvar eg kjem til å vere i verda etter eg er ferdig med utdanninga, men det høyrest fantastisk ut.

    SvarSlett