Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 13. juni 2011

bok.



okei. de siste månedene har jeg nevnt såvidt noe ganske spennende og stort (for meg i alle fall) som jeg skulle fortelle dere om, og som kan komme til å involvere noen av dere, hvis dere vil. i løpet av totusenogelleve har jeg tenkt å rømme ifra kjære oslo for å gjøre veldig viktige ting: utforske og skrive. jeg har tenkt meg til bergen og trondheim, og kanskje andre steder om det faller seg slik. og jeg har tenkt å være hjemmefra ganske lenge. en måned eller to. og her kommer dere inn i bildet... for jeg trenger steder å bo. jeg kjenner folk både i bergen og i trondheim, folk jeg kan bo hos, så det vil ikke være snakk om lange perioder, men ja - om noen av dere har lyst til å huse en spirende forfatter som har penger til å kjøpe sin egen mat, så si ifra, send en mail, så kan vi snakke nærmere om det. det er skummelt å spørre, men litt spennende også, det får alt til å føles så virkelig. jeg håper inderlig at det er noen som vil. jeg lengter slik etter å innlede et skikkelig kjærlighetsforhold til en annen av norges byer. jeg er forelsket i bergen, jeg er forelsket i trondheim, men det er ensidig kjærlighet, jeg har ennå ikke fått satt nok spor etter meg i noen av byene til at de har kunnet forelske seg i meg og.

denne boken skal ut. jeg vet at det kommer til å gå. og den kommer til å bli så vakker. mitt kjærlighetsbrev til min by. og... når dette året er omme kan jeg kanskje, endelig, kalle både bergen og trondheim for mine også.

10 kommentarer:

  1. åh åh åh åh åh! så utrolig spennende! jeg kan kanskje huse deg litt her i bergen, men om det kan være så lengepenge vet jeg ikke, mest fordi mamma og skal bo litt hos meg, innimellom, kanskje, og litt sky kjæreste, men åååå, spennende! så fantastisk kult. mrrrr! jeg ble ordentlig gira på dine vegne nå!

    SvarSlett
  2. Ditta kan bli so bra! Håpar det blir massemasse folk som tilbyr å gje deg tak over hovudet (du veit i alle fall at du ska få vere her eit par dagar viss det ordnar seg slik).

    Eg gledar meg til eg kan gå i bokhandelen og spør om dei har fått inn boka di, og viss ikkje so ber eg dei bestille den te meg:)

    SvarSlett
  3. Du kan godt bo hos meg, men det blir bare en sofa å sove på, og de neste to månedene så vet jeg ikke hvor vi blir boende, men til høsten har vi sikkert funnet en ny leilighet. Ihvertfall til slutten av august. Så bare si fra.

    SvarSlett
  4. du må gjerne bo hos meg i bergen - men jeg har ikke noe sted å bo selv enda. leilighet får jeg nok snart, og så flytter jeg vel inn i den i løpet av august. når trenger du et sted å bo?

    SvarSlett
  5. Å, utrolig fint! Hei, jeg skal også bli forfatter. Og jeg vet det kommer til å gå, for jeg har laget historier siden før jeg kunne skrive og jeg har aldri hatt lyst til å bli noe annet.

    SvarSlett
  6. trondheim er fantastisk (selv om været er dritt). jeg vet ikke om jeg kan tilby noen sofa (jeg bor i kollektiv), men jeg kan i hvert fall tilby selskap! Vil forresten anbefale Trondheim i oktober, da er det UKA (norges største kulturfestival) med masse teater og konserter. :)

    SvarSlett
  7. alle: jeg skal bo et par uker hos en venninne i bergen i slutten av august, så bergenshusrom trenger jeg vel i begynnelsen av september. så blir det trondheim i slutten av september eller begynnelsen av oktober. jeg er ikke helt sikker ennå, foreløpig ville jeg helst bare plante tanken i hodene deres og se om det var noen som ville huse meg. og det er det jo, ser det ut som, og jeg er glad <3

    SvarSlett
  8. Eg har for så vidt plass, men det er berre ei dobbeltseng og det finst berre éin nøkkel (SiB-leilegheit). om ikkje anna er du i alle fall alltid velkomen på besøk, eg har eit ganske godt teutval og ein skrivemaskin som fungerer (samt ein som ikkje gjer det).

    SvarSlett
  9. mynte: selv har jeg ingen problemer med å dele seng med andre, men jeg skjønner det om du vil ha den for deg selv - og nøkkelgreier er ikke så enkle, men det ville sikkert gått an å finne ut av. uansett er det opp til deg! og besøk vil jeg gjerne. suss

    SvarSlett
  10. Nei, det går fint for min del. Så her har du ei seng og mykje te å kome til (i veldig fine koppar!), så veit du det. :)

    SvarSlett