Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 24. juni 2011

fredagskveld.

i natt lå jeg i sengen til sven og sørget over de samme tingene jeg har sørget over i årevis. søvnen var full av snirkler og skrik. jeg våknet til et oslo som var tungt, regnfullt, matt, fargeløst. orket ikke pusse tenner, orket ikke spise frokost, drakk heller earl grey med sukker og melk og hang ut av vinduet. blå jakke, nøkler i lomma, mitt blikk rettet mot meg -  et grått ansikt i speilet. grå asfalt, grå skygger på alle vegger, grå skyer over meg.

det er så mange slike dager. dager der ingen kan møte meg, dager der stillheten tårner opp, dager der jeg ikke kan søke tilflukt hos noen andre enn meg og mitt. men jeg har brukt de siste to årene på å samle sammen slikt som er utrolig vanskelig å holde seg fast i, bruke som grunnmur, når en bare er og har seg selv. våpen og medisiner. jeg kan slåss mot alt det tause utenfor og lindre noe av smerten som sitter innenfor. i dag har jeg for eksempel:

bygd mitt aller første kjøkkenbord.
spist vannmelon.
kokt egg.
drukket te med vaniljesmak.
tatt på rød leppestift.
lest et nydelig brev som kom i en gul konvolutt med solsikker på.
smilt helt for meg selv av en tanke.
lest bok i vinduskarmen.


3 kommentarer:

  1. Du er så fin, du.

    Beklagar at eg har vore så dårleg på å kommentere i det siste, om du mot formodning skulle ha lagt merke til det, men vit at eg les kvart einaste ord.

    <3

    SvarSlett
  2. Hihi, din fine kjøkkenbordbygger<3 Håper du har masse sol i vente.

    SvarSlett
  3. Du er flink. <3 Stå på og grip tak i alt det fine.

    SvarSlett