Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 13. juni 2011

jeg elsker(ganger hundre.)


gnisten idet en ferdigrøykt sigarett treffer asfalten.

grener sett nedenfra + gatelyktlys.

lukten av gamle bøker.

å gå av toget og puste inn oslo.

inger hagerup.

saltvannshår.

akerselva.

å ta på leppestift.

å tygge av neglelakk i store flak.

gamle hunder med snille øyne og hvit pels rundt snuten.

glitter.

grytepoppa popkorn.

geoffrey rush.

brev fra fine folk i postkassen.

god sex.

blåmerker.

smaken, formen av ord.

å se hendene mine åpne og lukke seg.

rust.


vaniljeparfymen fra the bodyshop.

fargekombinasjonen blå + oransje.

å smile til vakre gutter på bussen og få smil tilbake, smil som går rett inn i hjerteskattekisten min.

metallting jeg finner på gata.

kritt.

praha.

å gå i en stor, stor butikk, som for eksempel centra på majorstuen og bare se på all den fine maten.

is med lakrissmak.

hvaler.

norske jordbær, aller helst i en park eller til frokost med fløte og sukker.

filmer som er så fantastisk at jeg må begynne på nytt igjen med en gang jeg har sett dem ferdig.

final fantasy vii og final fantasy ix.

lyspærer.

å danse og lage mat samtidig.

biller.

å stå midt mellom to fjell.

togstrekningen oslo - bergen.

kokesjokolade.

seilskuter.

ullgensere.

lukten av hest.

myntete med masse sukker i.

pannekaker midt på natten.

hår under vann.

å slå inn en spiker, eller aller helst ganske mange.

hytta på tverdalsøya.

å forme ord med hendene og se dem bli til, sorte (aller helst skal pennen være sort og tykk) streker på mykt og tørt papir.

å spille piano på min egen kropp.

rent sengetøy.

bjørken utenfor huset der jeg vokste opp.

eikeløv.

å bli holdt fast.

runde og glatte steiner, slike som det føles trygt å klemme i hånden.

fyrstikker.

å gå i gatene helt alene, aller helst klokken fire om natten i august.

miniatyrer.

bloggen til amanda palmer.

frammuseet på bygdøy.

sot.

regn.

kastanjer.

sukker.

bølger i gresset når det blåser.

studio ghibli filmer.

bobleplast.

å klappe små haier i store, åpne akvarier. akvarium? hm.

maten på puber i storbritannia.

celloen min.

å gå uten sko, uten sokker.

å sitte på gulvet og på bakken.

å dra fingrene over vannoverflaten og se den glatte, rare buen som dukker opp bak hånda, som på en liten båt.

å spise nudler med spisepinner.

ny notatbok.

bomullstruser.

ubarberte armhuler, særlig på jenter.

vesletjern.

å være ute i sola hele dagen og telle nye fregner før  jeg legger meg.

hundehvalper.

huskelapper som andre har skrevet og som jeg finner. bananer, nøtter, tomatsuppe, brie.

bål - luktene, lydene.

å lese høyt på svensk for bare meg selv. særlig hvis det er diktene til karin boye.

sushi.

rosévin.

nynorsk.

frokost.

å være naken.

ukulelespilling.

containere.

softis med jordbærstrøssel.

huskene som ligger rett ved telthusbakken.

blod.

å sitte i vinduskarmen og synge til tom mcrae.

kapittelet marsipan fra den siste boken i his dark materials serien.

lyden jeg hører når jeg presser håndflatene mot ørene, min egen kropp, musklene mine, livet mitt, som snakker til meg,

å dusje om natten.

fargetusjer.

skattejakt i bokhyllene til mormor.

blomsterkjoler.

god pipetobakk.

blikkbokser.

å puste.

13 kommentarer:

  1. togstrekningen oslo - bergen er ganske fantastisk.

    SvarSlett
  2. jeg elsker å lese dette <3 Og du, Inger Hagerup er et stort hjerte i min bok, også.

    SvarSlett
  3. ååååh, marsipan er kanskje det fineste jeg har lest noensinne.

    SvarSlett
  4. Åh. Dette er en sånn liste som man egentlig skulle spart til en dårlig dag, men som er umulig å slutte å lese når man først har startet. Herlig! Jeg tror jeg bokmerker den og leser den igjen neste gang jeg trenger den, altså. :)

    SvarSlett
  5. Nydelig liste, Kjersti! Særlig det siste punktet. Å puste må være det fineste jeg vet, og det fineste å høre andre gjøre.

    SvarSlett
  6. Enig i så mange av punktene. Fantastisk liste.

    SvarSlett
  7. Herrejesuskristus, JA!
    Elskar deg, faktisk.

    SvarSlett
  8. http://www.etsy.com/listing/74277768/narwhal-nautical-cereal-bowl-in-navy-and :)

    SvarSlett
  9. Då veit eg ein plass eg ska vise deg her, der e massemasse av punkt 52.

    SvarSlett
  10. Så fint, så fint og så nært, enkelt og levenende.

    SvarSlett
  11. å dusje om natta. <3
    åh, mamma bruker vaniljeparfymen til bodyshop, hihi, den får meg til å føle meg trygg.

    SvarSlett
  12. å så mye fint! elsker å sette pris på de små tingene vi sjelden legger merke til. =)

    SvarSlett