Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 25. juni 2011

å ligge våken.

soundtrack: i need some sleep - eels


jeg og søvnen danser en annen dans enn vi gjorde før jeg opererte vekk mandlene og ble kvitt søvnapnen. mange av trinnene er like, men omstendighetene er så forskjellige at jeg ikke klarer henge med, dansen er blitt for vill, jeg klarer ikke være på rett sted til rett tid, klarer ikke gjennomføre, fullføre. 

alt som er der nå var der før: alt for kraftige sanseinntrykk og total mangel på konsentrasjon, samt sterke tendenser til å bli fullstendig distrahert og avsporet av alle tankemønstre - og dem er det mange av. før var jeg så søvndrukken og fysisk utmattet at jeg forsvant inn i ødelagt, ufullstendig søvn uavhengig av alt bråket, alt som rev og slet i bevisstheten og oppmerksomheten, men nå... nå er det annerledes.

et mykt sus fra bilene på ringveien, en summing fra badet, lyden av hud mot bomull, et hjerte som slår for fort og lager for mye lyd. jeg legger merke til alt. hele tiden. det bråker og setter i gang så mange tankeimpulser og assosiasjoner, jeg klarer ikke være slapp og rolig, prøver likevel, holder meg fast i å puste inn, ut, inn, ut, ønsker og håper at det skal være nok, at jeg skal klare trinnene, at jeg og søvnen skal kunne komme nærmere hverandre, at dansen skal bli tett, rolig. men... (dunk-dunk .dunk-dunk. dunk-dunk.) nei.

jeg lengter etter medisiner som kan samle tankene, stenge ut noen av radiokanalene som går for fullt, øke konsentrasjonsevnen, roe meg ned. lengter og venter og håper med hele meg at min fremtidige psykolog er villig til å gå grundig til verks når det gjelder denne add-utredningen. imellomtiden ser jeg på mushishi, som alle burde gjøre når de ikke får sove, og drikker fleur de geisha (grønn te - som gjør meg slappere, mer samlet og stillferdig, imotsetning til mer våken).

5 kommentarer:

  1. Vis den psykologen nokre av innlegga dine! Det er ikkje til å unngå at det får effekt på vedkommande.

    SvarSlett
  2. Enig med June - ta med deg noen av tekstene dine til behandlingen. Har du fått tilbud om at din nye behandler skal være en psykolog istedenfor psykiatrisk sykepleier? Det er jo kjempebra :)

    SvarSlett
  3. trine: min forrige behandler var også psykolog, men en elendig en. har fått tilbud om psykiatrisk sykepleier i tillegg, men det var dårlig kjemi... jeg venter på å bytte dps, har fått time sjuende juli. kommer nok til å vise frem tekster!

    SvarSlett
  4. Håpar du får hjelpa og søvnen du treng. Nightynight, sleep tight, don't let the bedbugs bite. If they do, find a shoe and beat 'em up 'til they're yellow and blue. <3

    SvarSlett
  5. Enig med June og Trine. Ingen kan lese innleggene dine uten å bli merket av dem...
    . God natt og de beste ønsker om dyp og varm søvn

    SvarSlett