Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 18. juli 2011

fisketur i grandalen.

soundtrack: fiskesang - gnom







det er ingenting som å speila seg
øve ei snor som har en krok det er fisk på
med en snigel som agn og en te lykke fiskesang
kaster eg ut og håper at eg får napp

og ka så om det tar litt tid?
eg har jo med meg ei lerka med whiskey i
og når det blir seint og det flør
då går eg heim, og når du spør
om det blei fisk på meg i dag
svarer eg, "ja visst, ja visst, ja visst."

på en kveld som denne her, når det er nydelig vær
og det er varmt, for det er sommer og sol
då er det kun én ting som er bedre enn å ro for seg sjølv
og det er å være to - ikkje sant det, geir?
- det stemmer, det

og ka så om det tar litt tid?
me har jo med oss ei lerka med whiskey i
og når det blir seint og det flør
då går me heim, og når de spør
om det blei fisk på oss i dag
svarer me, "ja visst, ja visst, ja visst."

og ka så om det tar litt tid?
me har jo med oss ei lerka med whiskey i
og når det blir seint og det flør
då går me heim, og gjett om de spør
om det blei fisk på oss i dag
og då svarer me som alltid, "ja visst, ja visst."

11 kommentarer:

  1. vakre, vakre bilder, særlig det av deg. fina!

    SvarSlett
  2. Du er nydeleg. <3 (Men eg synest litt synd på fisken.)

    SvarSlett
  3. gnistregn: takk! kom hjem så vi kan begynne bakevingreia vår!

    mynte valkyrje poirot: jeg synes også litt synd på fisken. men den hadde nok hatt et godt liv, og den ble veldig bra mat, og vi drepte den veldig raskt så den led ingenting.

    SvarSlett
  4. (Slik det går når ein har vore veganer i snart to år, I guess. Eg er òg av den typen som fangar insekt som har forvilla seg inn i huset for å sleppe dei fri, i staden for å drepe dei.)

    SvarSlett
  5. mynte valkyrje poirot: jeg dreper ikke insekter uten grunn selv, slipper dem ut av leiligheten etc. prøver en mygg å spise meg opp klasker jeg den, og om en bananflue infiserer maten min dreper jeg den. om jeg har lyst på fisk og har båt og fiskestang fisker jeg. du ser poenget mitt. jeg kan forstå veganisme altså, men jeg ser ikke noe galt i å drepe og spise noe sånn prinsipielt sett.

    SvarSlett
  6. (Og eg synest alle skal ha rett til å ete det dei vil, så det var ikkje noko vondt meint med kommentaren min, berre my own humble opinion.)

    SvarSlett
  7. Åh, du e so fin i strikkagensarar, altso! Og du passar so bra i båt, omtrent som om det e dar du høyre heime, sånn innimellom.

    SvarSlett
  8. mynte valkyrje poirot: jeg oppfattet det ikke som om det var vondt ment!

    regnboge: å, nå ble jeg glad! for det jeg tenker igjen og igjen og igjen når jeg kjører båt er "her. akkurat her. her høre jeg til."

    SvarSlett