Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 21. juli 2011

kjersti alene + skrivekonkurranse i mental helse ungdom.

mental helse ungdom har en skrivekonkurranse gående nå, og jeg oppfordrer alle som liker å fange og forme ord til å delta. konkurransen lyder:

skriv om unge på vei! skriv om overganger, om å vå videre, om forandringer i det store eller det lille! vi inviterer til skrivekonkurranse for unge opp til 30 år. du kan skrive dikt, korttekst, eller novelle. rammen er maks 1500 ord.

send inn ditt bidrag til post@mhu.no eller

mental helse ungdom
postboks 96 sentrum
3701 skien

frist 1. august 2011

her er mitt bidrag:

du klarer det nå:
å gå i gatene
med mer enn sorg og sorte flekker,
mer enn flaksende, ville vinger
og kråkeskrik
i brystet -
selv om klokken er halv ett (om natten),
selv om du har sår og arr på armene,
selv om alle du vil kysse
er andre steder
og ikke tenker på deg.
du klarer det nå:
å finne, føle, bære lykke
helt alene.
å smile med lukkede øyne.
å fortelle hemmeligheter
til din egen kropp.
 

11 kommentarer:

  1. det virker kanskje som om jeg ikke har noe annet å si, men herregud kjersti du er så fantastisk flink. og fin. og sånn.

    <3

    SvarSlett
  2. marlou: jeg savner deg. og TAKK. supertakk.

    SvarSlett
  3. å du er vel flink :) (å fortelle hemmeligheter / til din egen kropp <3)

    jeg har også deltatt, tenkte det kanskje kunne være fint. vil du se, kanskje?

    SvarSlett
  4. gnistregn: klart jeg vil se! vis, vis, send på mail eller hva du vil. og takk. som jeg savner deg! kom hjem, kom hjem, så vi kan bruke september på vin og baking.

    SvarSlett
  5. Det var fantastisk.
    Jeg har sluttet å skrive, men tror kanskje jeg vil starte igjen. Kanskje jeg skal prøve.

    SvarSlett
  6. Det finst så få ord som klarer skildre godt nok kor fantastisk eg synest du er, men eg håpar du skjøner det likevel.

    SvarSlett
  7. jeg hadde tenkt å delta, men nå... herregud, du må vinne, det fortjener du, diktet var helt nydelig <3

    SvarSlett
  8. julie b: delta! delta delta delta. og tusen takk <3

    mynte valkyrje poirot: takk, finami. jeg prøver å skjønne, det er litt vanskelig og rart, men jeg prøver...

    mathilde: begynn å skrive igjen. det er det lureste du kan gjøre.

    SvarSlett
  9. herregud-det-er-noe-av-det-fineste-jeg-noengang-har-lest PUST. åh. plutselig ble jeg fylt av en slags stolthet, nesten. du er så flink og årrhrhrh, så finvondt aaaa <3

    SvarSlett
  10. kristina v: jeg blir alltid helt rar når folk sier så store fine ting til meg. takk, finami, tusen takk.

    SvarSlett