Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 22. juli 2011

sort røyk.

soundtrack: world spins madly on - the weepies

i let the day go by
i always say goodbye
i watch the stars from my window sill
the whole world is moving
and i'm standing still

~

det er begynt å demre for meg nå; hva som har skjedd. elskede oslo. noen har revet deg opp og du er full av hull. jeg forstår ingenting, er redd og matt og et sted langt inne i meg er det noe som skriker.

alle mine kjære er i god behold. takk, takk, takk for det. men noen er døde. noen er tilsølt av eget blod. noen er langt reddere og langt mer knust enn det jeg er. tankene spinner og jeg får tårer i øynene.

jeg trenger en pause. dette er for vondt, jeg må hvile. vi sees om en dag eller to.

er du redd? knytt deg tett inntil noen som utstråler varme, snakk om frykten, snakk om det vonde - men snakk om alt annet óg. fyll timene med slikt som kan holde grusomheter og sorg på avstand. drikk kaffe. drikk te. se en magisk film. og for himmelens skyld, ikke niles nettavisene. vent til det har gått en dag eller to, til alt ikke er så tett, tett inntil oss alle og de som skal ordne og styre og spore opp vet litt mer om hva det er som har skjedd med byen vår.

7 kommentarer:

  1. Uff, dette er fælt. Så bra at du og dine er i behold. Jeg venter i taus spenning på lyd fra en kjær. Krysser fingre og klarer ikke la være å ha på nyhetene og nilese nettaviser. Håper dette blir raskt oppklart.

    SvarSlett
  2. "oslo i mitt hjerte"-boken din kommer til å bety å, så mye mer nå....


    <3

    SvarSlett
  3. Eg måtte ta ein pustepause med gårsdagens resultatshow av SYTYCD, det gjorde godt å få eit avbrekk frå røynda. Kanskje det er egoistisk å gjere det, føler eg skulle ha gjort noko, men anna enn å retweete tweets på Twitter og reposte postar på Facebook, så er eg ganske hjelpelaus. Mest av alt trur eg me må vise kjærleik, stå saman. Vere sterke, samtidig som me ikkje tar forhasta slutningar.

    SvarSlett
  4. mynte valkyrje poirot: det er ikke egoistisk å ta vare på seg selv med mindre en gjør det på stor bekostning av andre. så nei, det er ikke egoistisk. alt du gjør er å trøste seg selv. og det er LOV.

    anonym: jeg håper du har rett... hjertet mitt blør.

    charlotte: jeg håper du ikke venter mer.

    SvarSlett
  5. pernille gulette23. juli 2011 kl. 14:26

    jeg er glad du er ok kjersti<3 dette er så grusomt

    SvarSlett