Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 9. august 2011

jeg fant, jeg fant, i oslo by.


+ en mann på bussen som hadde skjegg, og jegerhatt med store, grelle fjær i.

+ en lyktestolpe der noen hadde skrevet tomat med løkkeskrift.

+ kanskje hundre små sommerfuglsilhuetter (gule lilla grønne blå) på asfalten langsmed elva.

+ en ørliten jente som klappet bjørnestatuen ved spikersuppa.

+ tre menn som gikk på rekke og holdt hender.

+ forvirrede turister som pratet høyt seg imellom fordi de ikke klarte å forstå bysykkelstativene.

+ en søppelkasse full av bra saker som en fin lampe, grønne kopper, prikkete blomsterpotte, helt nytt salatbestikk, oransje saks og den fantastiske filmen trainspotting.

+ nye, friske roser i fontener og ved domkirken.

7 kommentarer:

  1. jeg tror jeg skal legge noen friske roser i fontenen eller ved domkirka. og så tror jeg at jeg skal skrive på noen vegger. tok du med deg trainspotting? eller den oransje saksa? eller den fine lampa? oh, the things people toss away.

    SvarSlett
  2. vaarloek: er du gal, jeg tok da med meg alt sammen, pluss litt mer, som en gryte og en stekepanne og et mosaikkfruktfat og noen kniver og et salatbestikk og øse og sausevisp. å skrive på vegger er bra. roser også.

    SvarSlett
  3. Oslo er en by full av fine ting <3

    SvarSlett
  4. Eg skreiv på veggar og steinar og tre og murar då eg filma noko til kjærleiksfilmen min, men det byrjar verte ei stund sidan og eg vil gjere det igjen ein annan stad. Kanskje i Haugesund. Fine ord folk kan sjå og ta med seg vidare.

    Eg tenkte forresten på deg på måndag då eg tok MR av hovudet mitt, tenkte at alle dei lydane/glasbitane måtte ha vore vanskelege for deg, spesielt sidan ein får radio på øyrene i tillegg som det er meininga skal hjelpe, men det vert jo berre endå fleire lydar og glasbitar av det.

    SvarSlett
  5. jeg har en liten rosa bok som heter " i dag har jeg sett:"
    den fyller jeg ut med fine og morsomme ting jeg ser, også skriver jeg hvilken by. listene blir nesten akkurat slik som din.

    SvarSlett
  6. Jeg var litt med å finne! Bare nevner det. Finfint.

    SvarSlett
  7. Åh, så fint! Øyeblikk og synsintrykk er noe av det fineste man finner, synes jeg

    SvarSlett