Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 22. august 2011

skrivekonkurransen til mental helse ungdom/jeg klarte det.




for noen dager siden fikk jeg en mail fra mental helse ungdom. der stod det:

du får nå en e-post fordi du er blant de fire beste i skrivekonkurransen til mental helse ungdom og bladet psykisk helse. teksten din er vurdert til å være god litterært og med et godt budskap. du oppfordres derfor særskilt til å møte i lokalene til rådet for psykisk helse, den 23. august klokken 18:00. lokalene ligger i oslo, i dronningens gate 13. vi har desverre ikke anledning til å dekke reise og opphold. rekkefølgen er bestemt, og du har enten vunnet første plass, annen plass eller en av de to delte tredjeplassene.

og jeg måtte skrike. og juble. og hoppe. og ringe pappa, såklart, som sa han ville spandere togbillett så jeg kunne rekke hjem til oslo i tide til prisutdelingen. det er viktig, sa han. kjære fine pappa. så klokken elleve i kveld blir det tog hjem, søvn, kafé og prisutdeling. etterpå skal jeg på pub med noen av de fineste vennene og pappaen for å feire, uansett hvilken plass jeg vinner. dette er stort. min første konkurranse og jeg kom så langt som dette! jeg er lucy in the sky, jeg er högt över månen. om noen andre der ute har lyst til å dukke opp, så bare kom, og si hei. jeg deler ut klemmer til de som vil ha. teksten min følger.

~


du klarer det nå:
å gå i gatene
med mer enn sorg og sorte flekker,
mer enn flaksende, ville vinger
og kråkeskrik
i brystet -
selv om klokken er halv ett (om natten),
selv om du har sår og arr på armene,
selv om alle du vil kysse
er andre steder
og ikke tenker på deg.
du klarer det nå:
å finne, føle, bære lykke
helt alene.
å smile med lukkede øyne.
å fortelle hemmeligheter
til din egen kropp.

18 kommentarer:

  1. GRATULERER, Kjersti! En kjempefin tekst, du fortjener å få førsteplassen :) Hadde jeg vært i Oslo skulle jeg kommet til lokalet og gitt deg en klem. Du er flink.

    SvarSlett
  2. Gratulerer så utrolig mye! Hele innlegget med teksten din og det hele fikk meg til å gråte. Kos deg MASSE!

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Så sterk og fin tekst, du er flink!

    SvarSlett
  4. Så fantastisk flott, gratulerer! Jeg er veeeldig glad på dine vegne <3

    SvarSlett
  5. Gratulerer! :) Eg e utrolig glad for deg! <3 Du fortjener det så uendelig mye!

    SvarSlett
  6. WOW! Gratulerer, flotte du! Det er velfortjent, både fordi DU fortjener slik anerkjennelse, og fordi teksten fortjener anerkjennelse. Hurra for deg!

    SvarSlett
  7. Gratulerer! Veldig flott tekst, du er så flink.

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye og lykke til! Så kjempehyggelig å høre!
    Forresten så ble jeg glad av dinglehopper-innlegget og Kaizermåne-innlegget ditt.

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mykje, og lukke til på prisutdelinga i morgon! <3

    SvarSlett
  10. Åå. Gratulerer! Vel fortjent :)

    SvarSlett
  11. Nydeleg! Flott tekst, Kjersti. Gratulerer, og nyt kvelden! klem

    SvarSlett
  12. jeg er så glad for deg! nytt dagen :)

    SvarSlett
  13. Gratulerer, og en helt nydelig tenkst :)

    SvarSlett
  14. Ååh, jeg er så nysgjerrig på hvordan det gikk!

    SvarSlett