Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 21. august 2011

små venner.

den rareste og fineste opplevelsen jeg har hatt i bergen så langt fant sted fredag ettermiddag. jeg satt på en benk i byparken og spiste noe brød og slikt, og ganske snart dukket det opp en due, slik det gjerne gjør når man spiser brød i en park.. jeg er veldig glad i duer, og i fugler generelt sånn egentlig (selv ordet fugl er et av de vakreste, synes jeg), så jeg begynte å kaste smuler. minuttene gikk, duene ble fler og brødet ble mindre. små, grå kropper kom nærmere og nærmere, og snart begynte de aller modigste å våge seg opp på benken min. kort tid etter spiste de av hånden min. jeg ble så glad. følelsen av små, harde nebb som gjorde små, myke bevegelser fylte meg med lykke - lykke som steg da de begynte å hoppe opp på fanget mitt og skulderen min. jeg satt så stille jeg kunne, og fikk klappe forsiktig på fuglebryst mens jeg ga fra meg smulene mine. gjentatte ganger hadde jeg en due i høyrehånden, som jeg matet med venstrehånden. vekten av en fugl, kalde, dunete, glatte føtter mot min egen varme hud - det er en magisk følelse. noen av duene forsøkte å lande oppå andre duer så de skulle kunne komme like nært opptil meg som sine medduer, men det gikk ikke så bra i lengden. de lagde kurrelyder og jeg lo. folk kom og gikk. mange så på meg, de fleste smilte. jeg må ha sett ganske rar ut - rar, men fullkomment lykkelig.








12 kommentarer:

  1. Awh, så fint!
    Kor lenge skal du vere i Bergen? Eg skulle gjerne gitt deg ein klem.

    SvarSlett
  2. mynte valkyrje poirot: toget mitt går klokken elleve i morgen kveld. om du kommer deg til danmarks plass klemmer jeg deg gjerne. <3

    SvarSlett
  3. Fantastisk! får gåsehud.

    SvarSlett
  4. Awh, nei, eg drar ikkje opp før onsdag. =/ Er i Haugesund these days og jobbar som frivillig på Filmfestivalen.

    SvarSlett
  5. mynte valkyrje poirot: :((((

    SvarSlett
  6. Jeg tror de duene der er noen helt andre enn de jeg møter på. Og av en eller annen grunn trodde jeg du var tilbake i Oslo. Too bad jeg må jobbe i morgen (vet ikke om du hadde møtt meg uansett da), men du kan godt komme innom Rema i Nygårdsgaten i morgen og spionere hvis du vil.

    SvarSlett
  7. valerie: jeg håper jeg finner slike duer i oslo også. men jeg drar ikke hjem før i morgen - og jeg er veldig lite kjent i bergen og vet ikke om jeg klarer finne stedet du snakker om... eller om jeg orker. jeg ar vært veldig sliten mens jeg har vært her. sukh.

    SvarSlett
  8. Haha, du e nu fin.

    (åå, bilde nr3, altså, og det siste der flakseduen ser så glad og "namenom smuler nam" ut i fjeset sitt) !

    SvarSlett
  9. duene i oslo har noe å lære av duene i bergen.

    SvarSlett