Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 26. august 2011

supercalifragilisticexpialidocious: boktilbud på kjære outland.

outland er en av mine absolutte yndlingsbutikker når det gjelder innkjøp av tegneserier, science fiction, fantasy og en god del annen skjønnlitteratur. utvalget er enormt, atmosfæren er rolig og full av nerder i alle former og fasonger, og hver gang jeg vandrer omkring og ser i bokhyllene er det en følelse av ro og god tid. bokhyllene er høye, det er ikke trangt, og det er stille. de siste to ukene har jeg oppsøkt denne roen ganske mange ganger, for i butikklokalet i østbanehallen har det dukket opp en snurrehylle med en haug av sagnomsuste klassikere til førti kroner stykket. her snakker vi bøker som treasure island, 20000 leagues under the sea, dr. jekyll & mr. hyde, the wizard of oz, the great gasby, alice in wonderland, the last of the mohicans, sherlock holmes, the art of war... så. for himmelens skyld. om du er i oslo og har bokkjærlighet i bryst og sinn, kom deg til outland og fyll veska med disse sorte, myke, firkantede skattene.

12 kommentarer:

  1. oi. jeg vil. men penger.. ugh, har null kontroll på det for tiden. men skal ta en tur innom på vei til fredrikstad, lett!

    SvarSlett
  2. ååh, de bøkene har jeg bestemt meg for å sanke inn også. Har noen allerede, men jeg kjøpte på outland da de hadde de samme klassiske titlene trykt i bibeltynt papir med flott omslag (så små at du får plass til bøkene, selv moby dick, i hvilken som helst veske) og ikke minst et robust omslag. Det så ut som de sluttet å få dem inn, men har jeg vært borti det bedre klarer jeg ikke nøye meg med pocket-versjonene.

    Du har kanskje sett dem, men de ser sånn ut: http://i725.photobucket.com/albums/ww255/catta91hs/mobydick.jpg, og uten den illustrerte "permen" er det rødt, og på siden ser det ut som en bibel, for alle arkene er gullbelagte n_n kanskje litt offtopic men..

    SvarSlett
  3. catharina: dude, akkurat den utgaven av moby dick har jeg faktisk! nydelige var de, de bøkene. jeg vil likevel anbefale pocketutgavene til en så billig pris, jeg elsker pocket, de blir så slitte og nydelige etter en stund. også er det så himla BILLIGE! dessuten er det mange bøker der som de ikke hadde i den veldig vakre utgaven som du tenker på. sank sank sank!

    SvarSlett
  4. elsker å bla i bokhyllene til outland.

    btw, jeg leser the great gatsby nå og jeg elsker den!

    SvarSlett
  5. Eg har tenkt meg innom Outland i Bergen i morgon. (Og ELSK til bøkene, har lese fleire av dei og er spesielt glad i Fitzgerald. Har du lese Tender is the Night?)

    SvarSlett
  6. har du VÆRT på tronsmo i oslo? det er akkurat likedan! tegneserier i kjelleren og uvanlige, fantastiske, orginale bøker i resten av butikken, i alle genre! der er det bakgårdssalg nå. men bare idag og i morgen, så kjapp kjapp.

    SvarSlett
  7. emma: helgen min har vært ganske ødelagt, så jeg har ikke egentlig kommet meg noe sted som helst, desverre, ikke en gang på bokloppemarkedet jeg skulle på:/ men tronsmo er fin. veldig glad i.

    mynte valkyrje poirot: hvordan gikk det på outland? jeg har nok ikke lest den, nei, burde jeg det?

    SvarSlett
  8. Må ta Outlandturen i morgon i staden for, det vart ikkje tid med familiebesøk i Bergen denne helga.

    Eg synest ho er veldig fin, i alle fall, men det kan jo nemnast at eg likar alt av Fitzgerald. Eg har til og med ein i livet mitt som eg kallar Gatsby.

    SvarSlett
  9. mynte valkyrje poirot: mye fint på outland. særlig er jeg glad i tegneseriene. y: the last man, for eksempel. jeg har ennå ikke lest the great gatsby, har så utrolig mange bøker å lese nå og prioriterer litt a storm of swords og bøkene jeg fikk av synne sun løes. men en dag.

    SvarSlett
  10. Ja, det skjøner eg godt, har alltid mykje eg vil lese sjølv. Finst alltid fleire bøker i hylla enn eg får sjanse til å lese, men som du seier; ein dag... Eg har eigentleg ikkje lese teikneseriar sidan Bamse- og Donaldtida, men eg vil veldig gjerne lese V for Vendetta, til dømes.

    SvarSlett
  11. mynte valkyrje poirot: om du er glad i filmen v for vendetta vil jeg anbefale deg å ikke lese boken. de er HELT forskjellige. boken dreier seg mer om anarki, og v er ganske kald og fjern, og evey er alt annet enn sterk og full av personlighet, hun er svak og forvirret og forkommen. jeg likte ikke boken overhodet, ideologien er forskjellig og det er så mange slitsomme ord og... ja. jeg forstår godt at de som er glad i boken hater filmen, for det er virkelig forskjellige historier. om du skal begynne med tegneserier, kjøp deg "the sandman: preludes and nocturnes". det er neil gaiman som har skrevet den, bok en i en lang serie, og den er helt sykt god.

    SvarSlett
  12. Okay, takk. :) Neil Gaiman er ein kul fyr (seier det berre basert på intervju, men likevel). Han var gjest hjå Craig Ferguson for nokre månadar tilbake. Har du sett det intervjuet?

    If not:
    http://www.youtube.com/watch?v=Xlx1ju7V9Aw

    SvarSlett