Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 19. august 2011

under månen.

soundtrack: under månen - kaizers orchestra

eg har alltid gått litt på sia av den veien som folk flest går
har låge på ryggen rett under månen og tenkt på ting eg ikkje forstår
og eg har hatt nogen øyeblikk kun for meg sjølv kor verden har stått heilt i ro
og eg har bevegd meg, ingen har sett meg - tenk om me kunne vært to?

og er du der ute under den samme, kalde, kvite månen nå?
ligger du og lurer sånn som eg gjer?
ikkje for du vil, men for du må?

eg har alltid vært på vei heim og eg har leita under kver ein stein
har vært sånn i tvil på kor eg skal gå, hadde vært enklere om veien var bein
men tenk om det var du so stod bak neste sving og blinker meg inn
og spør om eg vil bli din
ja, nei, det vil eg aldri, la meg gå forbi, bare du vett kem eg ska bli

og er du der ute under den samme, kalde, kvite månen nå?
ligger du og lurer sånn som eg gjer?
ikkje for du vil, men for du må?

2 kommentarer: