Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 6. september 2011

dans dans dans.

å se på de moderne danserutinene fra so you think you can dance er alltid en helt egen opplevelse, særlig de av mia michaels. jeg ender alltid opp med å spore dem opp igjen og se dem på repeat til jeg kan alle bevegelsene utenat, og så ser jeg enda mer, danser dem samtidig som danserne, danser med innsiden av meg selv. det er noe med denne typen dans. med det de uttrykker. hver bevegelse betyr noe, sier noe, og jeg har merket meg at kroppspråket er svært likt det jeg har opplevd hos meg selv når jeg bryter sammen eller får anfall. bevegelsene, ansiktsuttrykkene, samspillet... det er ikke det at de sier mer enn ord, men det som blir sagt er så sterkt, og jeg blir overbevist hver eneste gang om at det er slik som dette, akkurat dette, det er meningen at vi skal snakke sammen. at det er slik vi skal formidle og skildre oss selv og det vi er, føler. nedenfor er mange mange danselinker. hver og en varer bare i omtrent to minutter - se dem.

de to vakreste, i mine øyne:



så er det disse, som er vidunderlige og viktige, men som jeg ikke får lov til å bygge inn av youtube:






og til slutt disse to, som er andre sjangere enn moderne, men som uttrykker akkurat det jeg skriver om, og er sykt gode:


12 kommentarer:

  1. Ååh, eg elskar SYTYCD og Mia og alle saman! Gravity knuser hjartet mitt kvar gong (det gjer eigentleg alle dei du har posta).

    SvarSlett
  2. Å herregud, er vi soulmates?! Eg har sånn tjue SYTYCD contemporary/lyrical routines bokmerka på dataen, og såg gjennom akkurat desse du har lagt inn her ++ i natt!

    SvarSlett
  3. june: kanskje vi er det? send meg gjerne linkene i mail, kanskje jeg ikke har sett alle! (men jeg har sett hele sesong syv, for den er helt sykt bra)

    mynte valkyrje poirot: den knuser mitt hjerte og. sangen er, for meg, ord fra meg til sykdommen, det ved meg som trekker meg ned.

    SvarSlett
  4. Ja, det skjøner eg godt, for meg er han både om eit menneske og om det mørke i meg som drar meg ned. Har du sett sesong 8?
    Og forresten: Har du sett den litle snutten eg posta på YouTube til deg?

    SvarSlett
  5. mynte valkyrje poirot: posta du den på brukeren min på youtube? for brukeren min der sjekker jeg ikke ofte. og jeg sparer sesong åtte til den er ferdig - men det er den kanskje nå?

    SvarSlett
  6. jeg liker denne så godt http://www.youtube.com/watch?v=PNSw9bRP5n4 men det mest pga musikker og kostymene.

    SvarSlett
  7. Nei, eg linka til deg på Twitter, men eg visste ikkje kor mykje du oppdaterer deg på mentions, kan leggje ved linken i slutten av denne kommentaren.

    Ja, har vore ferdig i nokre veker no, er det vel. Nydeleg sesong, trur du kjem til å elske Melanie.

    Video: http://www.youtube.com/watch?v=CY32QQEX4jE

    SvarSlett
  8. mynte valkyrje poirot: noen ganger får jeg ikke sånne linker... jeg pleier å få mail når noen nevner meg i en tweet, men kanskje ikke folk jeg følger? visste ikke at du var på twitter en gang, gi meg brukernavn så blir det bra. og skal se sesong åtte når jeg orker!

    SvarSlett
  9. Brukernamnet er MynteValkyrje. :)
    Kos deg med kvar episode, og gled deg over Mary og Nigel som er så utruleg søte saman, og Cat som byrjar å gråte. <3

    SvarSlett
  10. Frå Creative Arts Emmy Awards som føregår i Los Angeles bokstaveleg talt medan eg skriv dette, Award for Choreography: So You Think You Can Dance (Fox): Mia Michaels for Alice in Mia-Land ("Every Little Thing She Does Is Magic"/"When We Dance"/"This Bitter Earth – On The Nature of Daylight"; Napoleon and Tabitha D'Umo for "Scars" / "Fallin" / "Outta Your Mind" (Tie)

    http://www.tvline.com/2011/09/emmy-awards-2011-creative-arts-winners/

    <3

    SvarSlett
  11. contemporary er helt magisk. jeg danser det selv, og det er så rart å vakkert hvordan du går inn i et studio, står barføtt og ganske sliten eller redd eller usikker eller dum eller kald eller syk eller gråtkvalt på gulvet, også settes musikken på, og trinnene blir en del av deg, og plutselig så danser du følelsene dine, og alle gjør det, så mange forskjellige mennesker, som danser den sammen dansen og føler så mye forskjellige bortsett fra én ting - gleden over dansen. alle dansene du har linket til er veldig vakre. takk for det.

    SvarSlett
  12. mari: jeg har bestemt meg for at om kanskje fem år skal jeg begynne å danse contemporary. er veldig redd, for jeg er ikke superatletisk eller noe, men jeg tenker å drive litt med yoga før det og sånn, kanskje det hjelper. jeg vil ikke bli stor, jeg vil bare kunne være i et rom alene med musikk og vite hva kroppen min skal gjøre. og ha balansen.

    SvarSlett