Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 26. september 2011

ding dong - kem er det som banker på nå? er det du? kom inn og få deg litt kaffi.




jeg hører den samme sangen igjen og igjen til ørene blir såre.
jeg ønsker meg flosshatter og grønne planter.
jeg skriver i min nye sommerfuglnotatbok med den sorte pennen hilde ga meg.
jeg drikker cola fra et høyt glass.
jeg lengter etter å spille piano, kline, og ligge i kaldt, duggvått gress med lukkede øyne.
jeg lakkerer neglene med grå lakk.
jeg spiller av gamle øyeblikk inni meg.
jeg grubler på hvem den ensomme gutten i en av osloboktekstene egentlig er.
jeg har tatt av meg sminken og vasket håret i honningsjampo.
jeg er ikke sulten på noe annet enn kjærlighet.
jeg puster.

14 kommentarer:

  1. "jeg er ikke sulten på noe annet enn kjærlighet."
    Sukk, ja.

    All that I know is I'm breathing, all I can do is keep breathing.

    SvarSlett
  2. sv: jeg hadde en psykolog, hos BUP, men så flyttet jeg hjemmefra og alt ble bedre, så for snart et år siden nå trakk jeg meg fra tilbudet. rett før sommerferien fikk jeg brev om at jeg saken min var avsluttet også feiret jeg med rosèvin. det blir et helt uendelig nederlag for min del å vende tilbake, men jeg er i ferd med å innse at det kanskje blir nødvendig.
    og tusen tusen takk for råd. <3
    jeg håper jeg klarer å følge dem.

    du skriver så himla mye fint for tiden, forresten. <3 håper du har det bra.

    SvarSlett
  3. Sminkeløs, grå neglelakk og honninglukt. Høres ut som god pustehjelp.

    SvarSlett
  4. siri: ja, det er det.

    ragni: jeg har aldri helt klart å forstå hvorfor folk ser på det å be om hjelp som et nederlag. det er jo en SEIER, noe å være stolt over. dersom du hadde fått kreft ville du operert vekk kreften og fått strålebehandling og cellegift. hvis det, etter noen måneder, viste seg at det lå igjen noen kreftceller, da ville du vel ikke tenkt at det var din feil, at du burde ha klart å forhindre at det skulle skje, at du burde skamme deg over å dra tilbake til sykehuset for å opereres igjen? det er AKKURAT DET SAMME med PSYKISK sykdom. det er ikke din feil - og tilbakefall er noe som SKJER med deg, ikke noe du lager selv. det dreier seg aldri om at du føler noe vondt fordi du ikke er "flink" nok til å føle deg normal og sunn og stabil og frisk. aldri. så værsåsnill, ikke se på det som et nederlag å begynne i terapi igjen. vær gjerne skuffet og sint og trist for at du trenger det, at du ikke er ok - det er helt og holdent lov. men hold fast i og vit at det å be om hjelp er noe å være stolt av, og et skritt FREMOVER, ikke bakover.

    og takk.

    SvarSlett
  5. <3
    jeg liker håndskriften din! også er jeg helt enig i "jeg er ikke sulten på noe annet enn kjærlighet" for det er jeg og.

    SvarSlett
  6. Å puste høres lurt ut.
    Kjærlighet.

    SvarSlett
  7. utrolig fint skrevet <3

    SvarSlett
  8. Så fint skrevet!
    Snart kommer det nok en og banker på, som kan snuse inn lukten av honninghåret ditt og beundre neglene dine og gi deg mange kyss!
    Kaizers for alltid <3

    SvarSlett
  9. takk for det du skrev om tilbakefall, som svar til ragni. det var vakkert. det var det du skreiv i dette innlegget også forsåvidt. hjerte.

    SvarSlett
  10. Glad du puster. Dette innlegget var fint å lese.

    SvarSlett
  11. denne setningen

    jeg spiller av gamle øyeblikk inni meg.

    er helt fantastisk skjør og vakker.

    SvarSlett
  12. t: takk <3.

    synne: jeg håper det. veldig. at du har rett.

    mari: bare hyggelig du, noen må jo si sånt. og takk.

    SvarSlett
  13. Lite sler honninglukt når det kjem til å lindre.

    Og no fekk eg lyst til å lakke neglene. Kanskje begge ska vere grå? Eller viss du skiftar farge til å mårå, so kan du sende ei melding, og so kan vi ha same fargen!

    SvarSlett