Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 9. september 2011

opera under vann.

på tirsdag var jeg hjemme hos håkon. vi laget middag og pratet om sexy/usexy og andre viktige saker. vi var skikkelig slappe begge to og bestemte oss for å stikke ut, så vi gikk i tre minutter gjennom øsregn og vind som vrengte paraplyen min to ganger, før vi havnet på vakre vakre underwater.





der det er fisk og slikt på bordene.





og skikkelig fine saker på veggene.





og baren i underetasjen ser sånn ut.




og bartenderen har skjegg og briller.



håkon så barsk ut.



og drakk guiness, som passer bra når man er barsk.



jeg så glad ut.



og drakk kaffi. håkon kjøpte meg to kopper, og begge gangene sølte han masse på skålen, men det var ok for det så så fint ut.



hver tirsdag og torsdag er det operakveld på underwater. de spiller bare operamusikk i baren, og så er det cirka fire liveopptredener med fine folk som kan sakene sine. magisk foretak på et magisk sted. 




kveldens fine folk var to damer. før hvert sett med sanger fortalte de hva alle handlet om, og de snakket med slik uskyldig hengivenhet og iver at jeg ble helt rørt og fnisete.



de var så flinke. alle var musestille og fulgte med, særlig mannen som satt til høyre for oss. han var helt alene og jeg lurte veldig på hva han var for et menneske. når jeg ikke lurte bare satt jeg, lyttet og drakk kaffi, lente meg litt på skulderen til håkon, og følte meg helt, helt hjemme. innimellom spilte jeg og håkon luftpianoduett og mimet hva vi syntes om musikken med kjempestore gestikuleringer.



i pausene stakk vi ut for å prate om kule måter å holde røyken på(håkon demonstrerer som dere ser), opera generelt og rare ting man gjør på fylla (som for eksempel å beine etter en kranbil for å klatre på den, som en venn av oss har gjort.)





ved ellevetiden var det slutt og vi var trøtte, så håkon sprang gjennom regnet og jeg gikk over sankthanshaugen i tøysko som ble helt, helt, helt våte, og tenkte på hvor vakker høsten er.


da jeg kom hjem hadde jeg skikkelig lurvehår og høy puls. en kopp te i sengen, og så var det god natt, god natt, med dobbeldyne over hele meg.

6 kommentarer:

  1. sv: joa, jeg mente vell egentlig mer at det burde være helt vanlig.. hm.. fikse.

    SvarSlett
  2. Det verka som ein kjempefin kveld, og Underwater såg fortryllande og fabelaktig ut!

    SvarSlett
  3. sv: hallo, tok det jo ikke som kritikk heller da.

    SvarSlett
  4. å hallo, du er så fin. du, vi har ikke snakket på lenge. men jeg håper hver dag er litt som dette blogginnlegget.

    SvarSlett