Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 16. september 2011

parken med det rare i.

om du tar tjue, femtifire eller trettisjubussen til sagene og retter blikket mot parken vil du se noe underlig.




går du nærmere - det gjør du så klart, du er full av sunn og livsviktig nysgjerrighet - skjønner du at det er en stor skulptur av tre, med massevis av mosaikkunst på.





går du enda nærmere, kanskje litt i ring, ser du både at skulpturen er en slange som biter seg selv i halen, og hva for slags kunst den er smykket med.







og du merker deg deg at det ligger massevis av vakre mosaikkbilder på benkene rundt, som bare venter på å bli en del av slangens pryd. kanskje sitter det en dame og fikler litt med noen av verktøyene, eller med mosaikken, eller med slangen, og om du snakker med henne får du vite at det bare er å sette seg ned for å lage ditt eget bilde.

og så blir du skikkelig varm i hjertet, og tenker at sagene er en nydelig bydel. for det er den, og full av rare saker og stillhet laget av fjerne lyder, og kaffebarer og akerselva og statuer og gode lukter. du kan tro jeg er glad for at det er her jeg bor. akkurat her.

6 kommentarer:

  1. For eit fint tiltak! Minner meg om dei som lagar føyser (disser/husker) over alt i USA, tenk så fint å berre kunne setje seg og føyse ein stad, eller lage ein mosaikk. Menneske <3

    SvarSlett
  2. åh! vil en tur til sagene snarest, helst nå med en gang! "går du nærmere - det gjør du så klart, du er full av sunn og livsviktig nysgjerrighet - skjønner du at det er en stor skulptur av tre, med massevis av mosaikkunst på."- fintfintfint.

    sv: jeg veit ikke helt om noen har skrevet akkurat det før eller ikke, men det finnes you mange forskjellige when life gives you lemons make orange juice and..schock the world/drink it up/etc, så jeg lagde en tvist på det!

    SvarSlett
  3. Den var nesten litt skummel! Men mest fin.

    SvarSlett
  4. Oj så fantstisk :) fisker! <3
    hilsen karoline

    SvarSlett
  5. For ein strålande idé å lage ein sånn skulptur! Skikkeleg fargeklatt som får fram smil.

    SvarSlett
  6. Vet du, jeg gikk tilfeldigvis forbi parken akkurat idét de feiret at verket var ferdig! Da var det mange mennesker som sto i en ring rundt slangen og holdt hverandre i hendene. En indianer fra Chile (fikk jeg høre etterpå) med hodepryd av fjær, sang noe jeg ikke hadde hørt før, mens alle hevet og senket hendene - opp og ned. Og nysgjerrige, som meg, samlet seg rundt ringen, og lurte på hva dette var - jeg lurte litt på om det var en slags seremoni. Og det var det jo! Utrolig morsomt å plutselig få med seg noe slikt. Rik!

    SvarSlett