Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 19. september 2011

weeping songs.

nå har jeg puslet sammen en spilleliste med sanger som handler om å gråte; om våte flekker, sviende kinn, salt i munnviken, maskara på genserermet, luft som beveger seg litt for hurtig opp gjennom halsen. vi kan trenge slike sanger i blant. ikke nødvendigvis fordi de er spesielt tårefremkallende, men fordi vi kan flytte litt inn i dem slik at vi slipper å sette ord på det rare og sølete som skjer med øynene våre, og kan konsentrere oss om å puste med magen, eller gjøre hele den fuktige prosessen litt vakrere. 

spillelisten heter weeping songs. og de som ikke har spotify kan se sangtitlene her:


11 kommentarer:

  1. En snørrete spotifyliste. På den gode måten. Tori Amos er dronninga.

    SvarSlett
  2. obs!obs! en gråtesang til: 1000 oceans!

    SvarSlett
  3. For noen fine sanger du har plukket ut. Regina Spektor er helt utrolig flink, og fortjener enda mye mer oppmerksomhet spør du meg. <3
    hilsen karoline

    SvarSlett
  4. karoline: regina spektor er superdupermagisk. men jeg vet ikke om noen fler sanger av henne som handler om å gråte, så jeg tror ikke hun kan få mer oppmerksomhet på min liste i alle fall. i verden, dog, fortjener hun mye mer!

    gnistregn: gaddamn, hvordan kunne jeg glemme den?

    siri: jess.

    SvarSlett
  5. Finfint. <3
    Fantastiske songar. Regina og Tori og Katie og Lykke og alle saman. <3

    SvarSlett
  6. Den listen passet veldig fint i dag.. Takk for at du lagde den:)

    SvarSlett
  7. Å, der var det mye fint! Flere sanger jeg allerede elsker - så da regner jeg med det er mange skatter blant de jeg ikke kjenner også. :)

    SvarSlett
  8. sv: ja eg mente i verden :D
    hilsen karoline

    SvarSlett
  9. Takk. Eg vart forelska i Damien Rice.

    SvarSlett