Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 25. oktober 2011

bursdagsfeiring + voksensangen



på lørdag fylte sven tjuetre år, så i dag er jeg helt bortevekk for å feire ham som det superkalifragilistiskekspialidosiske mennesket han er. vi skal på yaya's. der kan han drikke øl med tiger på etiketten, og jeg kan drikke cola med avklipt sugerør.

sånn med tanke på at vi begynner å dra litt på årene vil jeg gjerne dele en sang han improviserte for meg en gang jeg satt med tårer i øynene fordi jeg ikke ville være voksen, og fordi store deler av barndommen min hadde blitt revet fra meg. den heter bare voksensangen:

digg å værra voksen
med kuk og fitte, pupper, hår
digg å værra voksen
dra på byn og ta en tår
digg å værra voksen
kjøre bil og slåss med øks
digg å værra voksen
banke opp barn, ikke gi dem trøst

til alle dere andre der ute som synes at det å bli over atten, og ikke minst, over tjue, er det skumleste noensinne - jeg håper dere føler dere roligere nå. det gjorde i alle fall jeg.

4 kommentarer:

  1. Herleg song. :) Personleg har eg alltid sett fram til å verte vaksen/eldre, men det følest litt skummelt med lån og fast jobb og alt slikt som kjem snart.

    SvarSlett
  2. Hahahahah Sven! Hahaha Sang! :D GENIALT

    SvarSlett
  3. Jeg er ganske redd for å bli 20, men jeg tror det skal gå fint, allikevel. Jeg tror jeg skal klare det...

    SvarSlett