Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 9. oktober 2011

høstnotatboken min...




... har sommerfugler og møll på seg.

og en fugl.

og en blomst.

jeg skriver i den hver morgen mens jeg ennå er i sengen, eller på bussen, på besøk, på gulvet. hver dag, i alle fall, det går av seg selv, jeg setter pennen mot papiret og begynner å bevege den,  overskriften først, i tjukke, store bokstaver, og så... det går på impuls. jeg får alltid satt spor. notatboken er fra søstrene grene, de har (nest etter moleskines) de aller fineste notatbøkene, synes jeg. den kostet tjuefire kroner. waouw, sier jeg bare.

ps: et knep jeg bruker når det gjelder notatbøker er at jeg bruker en og samme bok til absolutt alt; dikt, noveller, strøtanker om hva som helst, intense følelser, oppramsing av dager, oppskrifter, lister... for da kan jeg ta den opp hvor som helst, når som helst, og alltid ha et eller annet å fylle den med. hvis jeg hadde en bok for skjønnlitterære saker, en for følelser og en for lister, ville jeg følt meg veldig bundet hver gang jeg tok opp en av dem. og jeg liker ikke å føle meg bundet. så jeg gjør det på denne måten. og det funker. jeg fyller opp bøkene så fort, så fort. det kjennes deilig.

9 kommentarer:

  1. Jeg elsker å lese om dette, Kjersti. Notatbøker er noe av det beste som finnes, fulle av ord og inntrykk. <3 Og gleder og sorger og alt sammen. Som et helt liv, liksom.

    SvarSlett
  2. ja, jeg klarer heller ikke å ha tema til forskjellige bøker. eller, jeg må i det minste ha en som jeg kan bruke ALT til, så kan jeg heller ha noen ved siden av der til fotoinspo eller lister. trenger en ny notatbok jeg, er så lei av den jeg har. ryggen er så hard at man må holde boken oppe med begge hendene, hvis ikke lukker den seg av seg selv. irriterende.

    SvarSlett
  3. Åh, eg hugar dette stort! Både skriveboka, som må vere den finaste eg har sett, og skrivetipset :) Takk, fine du <3

    SvarSlett
  4. tinekatrine: oi, det høres ut som en særdeles ukul notatbok. bra det er fler enn meg som er lure med bøkene sine da.

    june: værsågod <3

    maren: så fint! og ja, det er sånn for meg og. jeg fyller dem til bristepunktet, og så blir de helt ødelagte, for jeg tar dem med meg over alt. men da synes det at de har levd. og at jeg har levd.

    SvarSlett
  5. HELT ENIG! - Om Moleskine. Jeg har også den notatboken som høstnotatbok! Har aldri tenkt på det at man bør skrive absolutt alt i en og samme notatbok, men du har jo helt rett! Jeg skal herved gjøre det på din måte, deff!

    SvarSlett
  6. Å, så tilfredsstillende å se andres skrivebøker! Jeg bruker én til alt som faller meg inn, og så én kjip en til jobbings og handlelister og informasjooooon.

    Takk for skrivetips, tar gjerne i mot flere!

    SvarSlett
  7. Så fin! Jeg bruker også samme notatbok til alt som regel, hvis ikke får jeg prestasjonsangst. Men av og til kjøper jeg sånne som er delt inn i flere deler. Så har jeg hvertfall litt system!

    SvarSlett
  8. rosapille: jeg klarer ikke sånne som er delt, jeg, blir bare stresset og sånn. det er da JEG får prestasjonsangst. om jeg "begrenses". trenger en blanding av grenser og frihet. som vi alle gjør.

    siri: kan godt hende jeg kommer med fler, om jeg kommer på noen som er relevante for andre, aner ikke om jeg har noe vettugt å si, jeg bare skriver.

    nina: så gøy at vi har den samme! den er så fin, den boken. bra du tar tipset mitt, det funker veldig bra.

    SvarSlett
  9. Eg er på same måte, bruker same bok til alt, men eg har ein tendens til å bruke fleire notatbøker samtidig, fordi i blant vil eg ha den som er A5 medan andre gonger har eg ei lita veske og då passar Moleskinenotatboka eg fekk av ei god veninne til jul for fleire år sidan betre.

    (Har éi notatbok som er regelbunden, though, den er dedikert til fine ting der kvar punkt byrjar med eit hjarte, og så kan eg tenkje meg å lime inn vakre saker òg, det skal verte ei nydeleg notatbok.)

    SvarSlett