Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 11. oktober 2011

jeg har en venn som er flink med hendene.

soundtrack: paris - kate nash



















































































































som fikler med forskjellige typer leire, ting han har funnet på gata (eller som jeg har funnet til ham), alskens jern og bronse og annet metall, ledninger og gips. som midt i en samtale blir fjern i blikket og begynner å vifte med hendene fordi han visualiserer det å bygge en miniatyrvalslynge (trykk her om du ikke vet hva en valslynge er). som går på smykke og metallarbeidlinja på kunsthøgskolen her i oslo og stolt viser frem vannblemmene og trælene han får av alt grovarbeidet han gjør der. som aller helst vil bli smed. som nylig har stilt ut solgt en del av arbeidene sine. som jeg er så utrolig stolt av. som heter sven. kjære, kjære sven:


you've come so far
well done, darling, we knew that you had it in you
you can do anything that you want
world is an oyster, don't disappoint us, ta
now, you can stand on your own two feet
you can lead me through the streets
pave the way, we can dream dreams
no one else can see what you've made me see
still climbing trees, picking up over fallen leaves
but holding hands, no one else can ever understand
what it's like between us
and that's between us
well done, now

18 kommentarer:

  1. stakkars hval (hehehehe, jeg er morsom!!!!!!!!!!! valslynge, HVALslynge. hoho.)

    SvarSlett
  2. tine katrine: hahaha, hvalslynge, det hadde vært ganske kult da, hvis hvalen likte det liksom. hvis det var en snakkende hval og den ville fly litt og kunne lande i vann.

    SvarSlett
  3. Som kjempehuske for hvalen, da! Når den synes det blir for vått i vannet.

    Sånn pynt er det jeg vil ha i stua. Ikke porselenshøner og glassbord.

    SvarSlett
  4. siri: vel, om du er villig til å betale litt, kan jeg garantere deg at han GJERNE lager deg noe. bare å spesifisere, det, så setter jeg deg lett i kontakt med ham.

    SvarSlett
  5. Det får bli med tanken, foreløpig er mat på bordet den største prioriteringen her i huset. Men de var innmari fine, og jeg kommer helt sikkert til å ta kontakt når det blir aktuelt! Nummer tre fra toppen er den beste.

    SvarSlett
  6. siri: ja, den er flott, den er blant ting han har solgt. insektet og den blå mannen har jeg fått <3 jeg kommer nok til å reklamere mer for ham når han lager noe nytt! ikke glem det hvis du får masse penger da, han blir nok kjempeglad for å få laget og solgt mer.

    SvarSlett
  7. Oj! Glad for å høyre at han går på ein skule for talentet sitt og får utfalde seg :)

    SvarSlett
  8. june: jada, han får leke med smie og ambolter og skumle sager og sykt mye metall og alt mulig!

    SvarSlett
  9. Handa med tre ut ifra fingrene var kjempe stillig:) Lagde mange gipsavstøpninger på fhs men alle gikk i stykker. Sven er kjempe flink:)

    SvarSlett
  10. Utruleg kule og fine ting, tenk å kunne lage slikt! Sven verkar som eit herleg menneske.

    SvarSlett
  11. Hm, dette var rart. Jeg trodde da virkelig jeg la igjen en kommentar her i går. Jaja, jeg prøver igjen.
    Tingene er helt fantastiske! Jeg like spesielt godt den lille larven og mannen med boka. Hvor mye tar Sven for slike herligheter?
    Jeg kunne virkelig tenke meg noe slikt i stua/vinduskarmen. :)

    SvarSlett
  12. tonje: små ting kan koste mellom fire og syvhundre kroner et sted, større ting (som mannen med boken) vil nok koste deg en del mer, avhengig av hvilke materialer som ble brukt, hvor lang tid det tok, etc. men jeg kan gi deg mailen hans så kan du jo "bestille" noe og diskutere det med ham?

    SvarSlett
  13. "den blå mannen" er vel Rob Anybody? En a Nac Mac Feegle er det i alle fall! Og den var flott!

    SvarSlett
  14. kat: det stemmer! det er rob anybody. the wee free men serien er ca mine yndlingsbøker, og jeg fikk den til jul av sven <3 begynte å grine.

    SvarSlett
  15. Ih, han e flink! Supersuperflink.

    SvarSlett