Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 31. oktober 2011

liste om natten.



om klokken er blitt ganske så mange timer over midnatt,
og det virker helt utenkelig å sove,
kan en for eksempel:

kaste på hodet og ta bilder av det.
skrive fine ord på baderomspeilet med eyeliner (som f. eks brokkoli.)
google boys with beards og lagre bilder av de en ville kysset, eller pult.
drikke sort te med så mye sukker i at munnen får vond smak etterpå.
vaske opp for hånd, og smile når det kommer bobler fra zaloflasken.
henge ut av vinduet for å puste kald luft og fryse i femten sekunder.
lage pannekaker.
ha en fem timer lang telefonsamtale.
se kissing jessica stein tre ganger etter hverandre.
øve seg på å puste med magen.
ligge på gulvet og høre på gnom.
synge.
bestemme seg for å klare dagen som kommer, på tross av ingen søvn.
bestemme seg for å gjøre det stikk motsatte av å klare dagen, og istedet sove fra klokken tolv til klokken seks på kvelden, vel vitende om at det er helt ok.



11 kommentarer:

  1. "Boys With Beards" kunne blitt ein himla god song! Viss eg skriv den, vil du spele den på drageukulela di?

    (brokkoli er dessutan eit veldig fint ord)

    SvarSlett
  2. regnboge: klart jeg vil! så lenge sangen ikke har akkorden e eller bb/b/noe sånt i seg så går det bra.

    SvarSlett
  3. Puste med magen høres smart ut, nesten som en overlevelsesteknikk.

    Ps. Liker skrivetipset ditt. skal prøve.

    SvarSlett
  4. Jeg skriver på samme måte som deg, bortsett fra at jeg ikke er så flink til å skrive akkurat der og da. Bærer heller enkeltordene og setningene med meg en stund, før de forgrener seg på arket og blir til noe.

    Jeg liker lista di, liker ikke følelsen. Jeg MÅ være i seng til klokka elleve hver dag, må ha slukket lyset og snudd meg mot veggen til halv tolv og må stå opp etter første alarmen om morgenen. Hvis ikke faller jeg inn i mørket mitt.

    Det jeg egentlig ville si var at det er at det ikke alltid er like lett å holde det man lover seg, spesielt når det gjelder søvn og søvnmønster, jeg håper du har fått sovet litt i dag, men at du ikke faller inn i sirkelen å sove om dagen. For den er skikkelig skummel. (eller kanskje det bare er for sånne som meg som er skikkelig streng på sovetid).

    Håper uansett at du drømmer søtt, uansett om du sover eller er våken.

    SvarSlett
  5. Det er så fint når ein kan gjere natta til si eiga. Du er nydeleg, du.

    SvarSlett
  6. For en fin liste :) nå fikk jeg lyst til å lage pannekaker :D

    SvarSlett
  7. anonym: hei du, om du blar bakover i bloggen i kategorien "syk" vil du se at jeg fjernet mandlene i april. det er fordi jeg led av en søvnapné - jeg sluttet å puste om natten. dette røvet meg for all energi, og jeg kunne sove tjuefire timer av gangen og føle meg helt lik som før jeg la meg. jeg kunne også sovne når som helst og følte meg helt utmattet hele tiden. da sov jeg når enn jeg kunne, og svært ofte om dagen. det var helt umulig å forsøke å lage noen rytme, for jeg var for syk. nå er kroppen min friskere, men ettersom jeg har add er det ekstremt vanskelig for meg å bygge rutiner. men jeg prøver likevel! og jeg vet det er viktig. og jeg jobber med det.

    men noen ganger går det ikke. og da forsøker jeg å lage noe godt ut av natten likevel. sånn som denne listen.

    jeg håper det er lenge, lenge til du faller inn i mørket ditt igjen.

    SvarSlett
  8. Du, jeg må beklage veldig om du oppfattet kommentaren min som dømmende (og kanskje den fremstod sånn og kanskje jeg skrev den på feil grunnlag), men jeg mente det ikke sånn i det hele tatt. For lista er dødsfin, og det er bloggen din også. Det var bare punkt nest sist som er sånn "jeg vil, men får ikke til" dagen etterpå. Men det er meg da, og sikkert ikke deg. Ville bare si at om du ikke hadde fungert topp i dag, så er det ikke din feil, eller viljen din det står på.

    Jeg holder meg i tøylene og reiser sørover i morgen, det hjelper på humøret uansett.

    SvarSlett
  9. anonym: jeg oppfattet den ikke sånn overhodet! og, ang det nest siste punktet - så du på det siste punktet? for ALLE PUNKTENE PÅ LISTEN ER ALTERNATIVER, og man kan velge å gjøre hvilket som helst av dem. det er viktig, det. det er ok å trenge søvn. det er helt ok å ikke klare alt. jeg feiler hver dag, jeg, med massevis av greier, men skal jeg holde ut må jeg holde fokuset på det jeg klarer, og det er faktisk en del. takk for fine kommentarer. jeg misforstod deg virkelig ikke. alt godt til deg, jeg ønsker deg mer av din egen kjærlighet.

    SvarSlett
  10. Hei:) Har prøvd å sende deg en mail, men emailadressen din virker visst ikke.
    Ville bare si at du treffer meg så enormt. Takk for en nydelig blogg!

    SvarSlett
  11. Oi, kissing jessica stein! Jeg visste ikke at det fantes andre enn meg som visste om den :O Hihi^^

    SvarSlett