Det oppstod en feil i denne gadgeten

fredag 14. oktober 2011

om å ombestemme seg.



bildet er linket

jeg våkner opp.
jeg prøver. 
jeg drikker te i sengen.
jeg setter inn i oppvaskmaskinen.
jeg vasker ansiktet.
jeg kler på meg.
jeg puster inn luften utenfra.

jeg er alt for sår til å puste inn uteluft.
jeg er redd.
jeg er motløs.
jeg fryser.
jeg går og legger meg igjen.
jeg ligger helt i ro med åpne øyne.
jeg ligger helt i ro med lukkede øyne.

jeg vil gå gjennom livet med lukkede øyne.
jeg er ensom.
jeg vil at sorgen skal gå over.
jeg vil forandre så mye som ikke kan forandres.
jeg er sliten av å prøve så hardt.
jeg kommer til å ha det slik til jeg dør.
jeg vil gi opp dagen min.

jeg gir ikke opp dagen min.
jeg setter meg opp.
jeg skrur på ovnene og tar på meg ullsokker.
jeg drikker vann.
jeg lager pannekaker.
jeg synger.
jeg setter en spenne i håret.
jeg lurer på om jeg skal våge å gå en tur.

9 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i tankegangen. Du er flink! :)

    SvarSlett
  2. Du er flink, Kjersti! Eg vart liggjande i dag, men det kjem nye dagar og snart skal eg gå og handle mat.
    Det var forresten ein fascinerande tekst å lese, det var som om orda kontrollerte korleis eg pusta og korleis hjartet mitt slo.

    SvarSlett
  3. flink! både til å skrive, og til å ikkje gi opp dagen. håper du fekk ein eller anna fin opplevelse av dagen som du kan tenke på ein annan dag det kan vere greit med litt drahjelp for å greie å ikkje gi opp dagen.

    SvarSlett
  4. Du kommer ikke til aa ha det saann til du dör. Jeg lover. Jeg trodde det samme, der jeg laa og saa i taket. Det er noen aar siden naa. Jeg fikk ikke snakket med noen om det. Psykologen min bröt kontakten og jeg turte ikke ringe og avtale noe mer med noen andre. Jeg var veldig fortvilet. Det endre med at jeg pakket kofferten, flyttet langt bort, og, for aa si det med en klisjé (unnskyld) : Det ble bedre. Det ble faktisk veldig bra.

    Kanskje det blir for voldsomt i din situasjon aa flytte langt bort, men for meg hjalp det aa forandre alt. Nye omgivelser, nye mennesker, men först og fremst nye utfordringer ga meg en ny maate aa fungere paa. Jeg var saa inderlig lei av aa ha det slik jeg hadde det, og paa et nytt sted fikk jeg se meg selv klare större ting hver dag. Mental muskelbygging!

    Det er som sagt ikke sikkert dette passer for deg, men jeg ville fortelle deg at du kommer til aa bli glad og lett igjen. Og du trenger ikke tro paa det naa, men du trenger aa vite det, langt bak i bevisstheten.

    Og naar du blir frisk, saa kommer du til aa bli en fantastisk ressurs i samfunnet, det vet jeg.

    Alle de beste tingene venter paa deg!

    SvarSlett
  5. ingrid b: jeg har vært våken i tjuefem timer nå og slitt meg helt ut når jeg burde hvilt, så jeg klarer ikke gi deg et skikkelig bra svar. men jeg vil si at jeg har lest kommentaren mange, mange ganger og at jeg synes alle som har tro på min fremtid når jeg ikke klarer det er SKATTER. så takk.

    og til alle de andre: <3

    SvarSlett
  6. Jeg ville bare si at jeg synes du er modig og tøff! Stå på! Klem.

    SvarSlett
  7. Du er så fantastisk flink. Det er bra du ikke gir opp, men det er bra at du ikke presser deg for langt også. Det er lov til å gå tilbake og legge seg litt igjen.

    SvarSlett