Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 19. oktober 2011

välkommen inn.



siden maria linket til meg for noen dager siden har det snublet et lite knippe nye lesere inn hit til meg og mitt, til alt jeg skriver om og viser frem, til dagene og nettene og musikken og sorgen og sykdommen og hvalene og stikkene av lykke som rir meg innimellom. jeg har sett mange nye navn i kommentarfeltet og jublet inne i meg for hver eneste en av de som har gitt lyd. jeg jubler alltid når noen legger igjen spor etter seg(jeg elsker spor. rester. avtrykk. minner.) og jeg vil gjerne ønske dere alle välkommen inn til bruddstykkene mine, og fortelle litt om meg selv.

jeg:


vil aller helst fargesortere og fargekomponere alt jeg ser.

liker te bedre enn kaffi, men har et intenst kjærlighetsforhold med tanken om å drikke kaffi.

kan ikke fordra malplassert dårlig samvittighet.

bor for meg selv i en toroms på sagene og øver meg veldig mye på det å være alene.

har vært sykmeldt for psykisk sykdom i snart to år, men ikke fått tilgang til skikkelig behandling før i august i år. nå går jeg i samtaleterapi på josefinesgate dps, og utredes på ullevåls klinikk for personlighetspsykiatri.


finnes ikke skamfull for at jeg er psykisk syk, ei heller for at jeg har valgt å ta meg tid til å hvile, puste, utforske, finne ut av, bearbeide og rehabilitere.

har nylig blitt spaltist for mental helse ungdom, i en egen blogg der jeg skriver om psykisk helse.

er svært glad i mennesker, og setter de som står meg nærmest høyere enn himmelen.

synes banning kan være veldig gøy, og banner mest bare på tøys eller for dramatisk effekt der dramatikk er helt unødvendig.

hører aller helst på tom waits, amanda palmer, bruce springsteen og forskjellige instrumentale saker.


faller for alle gutter jeg ser som har ullgenser på, eller fint skjegg, eller vakre hender. 

er forelsket i og livredd for det meste som finnes.

synes jeg har alt for få bøker.

har verdens kuleste baritonukulele i sengen.

vil aller helst stikke til sjøs, bli frisk nok til å få hund, begynne med yoga, og debutere som forfatter (blant annet med bøker om oslo og å samle på gutter og psykisk helse.)

~
da vet dere noen essensielle ting om meg. spørsmål?

25 kommentarer:

  1. jeg vil også stikke til sjøs. hele tida. båtliv. jeg tror jeg må finne meg en seiler.

    SvarSlett
  2. takk for litt info for vi som snubla inn. og blir her.

    SvarSlett
  3. Har ikke noen spørsmål, men jeg vil veldig gjerne si at jeg synes du er en utrolig fin person! : )

    SvarSlett
  4. martine: takk skal du ha! jeg håper du gir lyd fra deg igjen. alle kommentarer leses nøye!

    johanne: tusen takk, lillefina.

    somerfuglen: glad du blir.

    vaarloek: gleder meg til vi skal på hurtigrutetur en dag.

    SvarSlett
  5. Dette var kanskje det aller fineste "om meg"-innlegget jeg noen gang har lest :)

    SvarSlett
  6. chadbird: oi, tusen takk <3 du finner fler i "om meg" kategorien om du er interessert. välkommen skal du være!

    SvarSlett
  7. Banning ER gøy, men det er ikke alltid man trenger banneord for å banne.. jeg banner med banneord jeg selv har funnet på, eller ord som jeg bare roper ekstra høyt liksom. Terapi, i mine øyne.

    SvarSlett
  8. du fortjener flere lesere, fine deg.

    jeg gleder meg forresten til å lese dine fremtidige bøker!

    SvarSlett
  9. Hei, jeg kom inn til deg nå, fra kval og actionfilm-bloggen, fordi jeg så at du svarte meg, og så tenkte jeg at noen som er så snille må jeg klikke inn på.

    Du virker som en skikkelig bra person. Ja. Synd du bor i Oslo. Men fint likevel, om det betyr at det kommer bøker om Oslo og å samle på gutter (med skjegg og ullgensere), for det er en sånn bok jeg har lyst til å lese. Får følge med på bloggen i mellomtiden.

    SvarSlett
  10. anonym: hei kjære deg. så fine ting du sier. takk skal du ha. og du virker som et vesen som virkelig, virkelig fortjener venner som vil gjemme seg med deg og spise kirsebærtomater, slik du skriver du ønsker deg. om du noen gang er i oslo og oppdager noe fint du vil dele med noen, eller vil sitte i en park et sted og drikke brus, er det bare å sende meg en mail, altså.

    SvarSlett
  11. regnduft: jeg gleder meg til å skrive dem. med min psykiske helse blir det nok en stund til de kommer, men jeg håper å iallefall ha en diktsamling ute i løpet av neste år - så får jeg ta det derfra. takk <3

    SvarSlett
  12. fin blogg, gledar meg til å følge! :)
    foresten - søstera mi tipsa meg om morgon-yoga for 90 kr/gang (litt dyrt) på Bislett Bad. Ho hadde aldri prøvd før, men ho anbefala det veldig:) så sleppe en melde seg inn i dyre studio og stå trangt ilag med folk.

    SvarSlett
  13. miina: for et fantastisk tips, TUSEN takk! når jeg har trent mer på døgnrytme vil jeg virkelig sette av penger til det, og bislett er ikke langt unna meg heller.

    SvarSlett
  14. Nydelig blogg. Dagens høydepunkt!

    SvarSlett
  15. HEI! Har lest bloggen din siden du startet, men aldri komentert. Jeg er ikke en sånn person som komenterer blogger jeg leser, men husker godt det innlegget du skrev om hvor mye komentarer kan bety for deg en litt trist dag, så jeg lover at jeg heretter skal bidra med å dekorere komentarfeltet ditt med fine ord.

    Og du er en veldig vakker person.

    Stine H

    SvarSlett
  16. anonym/stine h: hei til deg og! siden jeg startet? det er ganske lenge! jeg har nå slettet alt fra totusenogåtte og bakover, fordi det var mer dagbok enn det jeg holder på med i dag, men jeg vet ikke om du tenker så langt bakover? uansett, kjempefint å høre fra en som har lest så lenge, og tusen tusen takk <3

    linnea: takk!

    SvarSlett
  17. du er så vakker og bra og flott. du skriver så fint og sårt om viktige ting, jeg vil at alle skal lese det. også har du et enormt stort hjerte

    og selvfølgelig er det greit at du 'låner' hemmelighetene, mer enn gjerne

    SvarSlett
  18. du er så fin! eg er glad i deg gjennom denne her bloggen din! tenk at du har fått til det!

    SvarSlett
  19. jeg vil bare si at du har en fantastisk blogg, og du virker som en veldig, veldig fin person.

    SvarSlett
  20. "er forelsket i og livredd for det meste som finnes."

    ;dette var det beste

    SvarSlett