Det oppstod en feil i denne gadgeten

lørdag 8. oktober 2011

vinden og jeg.


vi har et rart forhold. noen ganger er det kjærlighet, enten han slår meg i ansiktet, stryker meg over skuldrene eller kaster seg gjennom håret mitt. andre ganger gjør han meg vondt uansett hvordan han oppfører seg.

det har med synlighet å gjøre. jeg har så mange dager da jeg ikke takler å være synlig, og ofte er det også dager da oslo ønsker vinden velkommen med åpne armer. om han herjer i gatene mister jeg kontrollen over hvilke deler av ansiktet mitt som kan sees av andre. det er nok til å gi meg voldsom angst. på de dagene får jeg ikke være meg selv slik jeg trenger å være. så da skriker at jeg ikke vil ha ham mer, at det er over mellom oss.

og så kommer det dager da jeg sitter i vinduskarmen og drikker sol og puster høst og spiser luft, og musikken jeg hører på maler alle bevegelsene mine slik at de betyr noe, slik at jeg ser dem som en film, lagrer dem inne i meg. dager da vinden viser seg som åndedrett uten lyd, glir inn i rommet, og henger i luften omkring meg. på de dagene kysser jeg ham. og jeg tilgir.

12 kommentarer:

  1. Så vakre bilder. Og igjen en fin tekst. Du<3

    SvarSlett
  2. kjersti, du er definisjonen av fantastisk.

    SvarSlett
  3. julie b: å, kjære deg, tusen takk <3

    SvarSlett
  4. bloggen din er så flott.

    "drikker sol og puster høst og spiser luft"

    nydelig!

    SvarSlett
  5. jeg liker ansiktet ditt. du er så vakker.

    SvarSlett
  6. emma: takk. jeg blir så glad når noen sier sånt, for jeg ser det ikke selv.

    SvarSlett
  7. Fantastisk vakker tekst og fantastisk vakre bilete av ei fantastisk vakker Kjersti. <3 Eg er umåteleg glad i vinden, til og med den supersterke vestlandsvinden som slår deg i ansiktet og gjer at det er så vidt du klarer å puste og gå framover, fordi då kjenner eg at eg lever.

    SvarSlett
  8. Jeg har lyst til å ta deg med deg og vinden ut i skogen og ta bilder av deg som ser sånn her ut. http://bildr.no/image/994983.jpeg (dumme bildr.no kuttet bildet mitt i bunnen)

    SvarSlett
  9. mathilde: jeg er ekstremt fotosky når det gjelder å bli tatt bilde av av andre... men om det forandrer seg om en tid, så veldig gjerne. hvilket av bildene er ditt?

    SvarSlett
  10. Det har jeg full forståelse for :)
    Jeg er ikke spesielt glad i det jeg heller! Bare si ifra du.

    SvarSlett