Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 3. november 2011

honning og sukker.

jeg synes alltid det er forundelig at folk kjøper peelingkremer når det eneste en slik krem gjør, er å skrape død hud vekk fra ansiktet med små, harde korn. alt en trenger for å gjøre dette er, vel, små, harde korn som ikke går i oppløsning straks de kommer i kontakt med vann. så det er ingen vits i å bruke dyre (eller billige) kremer, for det finnes så mange alternativer som nesten ikke koster noe som helst. selv har jeg en liten blanding med honning og sukker i kjøleskapet, og et par ganger i uken tar jeg en liten dæsj med meg ut på badet, masserer ansiktet godt med den + litt vann, og skyller av. huden gløder, og jeg sparer penger - en kopp av dette koster vel... tja. fem kroner til sammen, kanskje, og den varer lenge.  et av mine beste skjønnhetstips, og denne bloggens aller første. det er vel ikke helt mitt hovedområde, men jeg har nå noen små triks på lur, og de dukker vel opp her alle sammen før eller siden.

ps: sukkeret kan erstattes med havsalt, og honningen med sitronsaft eller olje. jeg liker ikke å bruke olje selv, fordi den må vaskes av med såpe etterpå, og jeg bruker ikke så mye såpe i ansiktet.

7 kommentarer:

  1. Tøft, det må eg prøve! Takk for tips.

    SvarSlett
  2. oljen må ikke vaskes bort hvis man bruker en olje for huden, for da trekker den inn i huden og huden blir enda mer glad! :)
    jeg bruker en skrubbesvamp jeg, tar den med i dusjen og skrubber i vei når etter huden har fått kost seg litt i det varme vannet, så porer får åpne seg og slikt først. flotte greier.

    SvarSlett
  3. *bruker en olse SOM ER BRA for huden.

    SvarSlett
  4. tinekatrine: sant nok, sånn som jojoba eller arganolje eller kokosolje! skrubbesvamp funker også fint. men jeg mister bare sånne svamper jeg... tryggere med noe som alltid er i kjøleskapet.

    SvarSlett
  5. bra bra tips. er så unødvendig å bruke masse pengar på sånt.


    sv: ja åååh det hadde vore fint. eg bur på sandane i sogn og fjordane, så det er nok ganske langt vekke dessverre.. nei skal ikkje vere med på det på kino, har ikkje råd eg heller. fattig student, haha

    oj. håpar det blir ein bra ting og at det hjelper deg

    SvarSlett
  6. Det ska eg i mårå! Men du, det bildet fekk noke i meg til å smelte, på ein rar, vidunderleg måte.

    SvarSlett