Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 24. november 2011

i ain't scared of lightning.


bildet er linket

hver gang det blir lavtrykk og det kommer brakende, knakende lyder fra himmelen, lyder som dirrer i mellomgulvet, og hvite linjer glimter til og brenner seg fast på netthinnen, løper jeg ut for å stå midt i det, uten vegger tett omkring meg. 

snart kommer vinteren. det er lenge til neste tordenstorm. og jeg lengter.

~

i ain't scared of lightning
come on and do your worst
if they gave degrees
for cheating destiny
then, man, i've got a first
no, i ain't scared of lightning
it's the same, old, empty threat
i've been standing proud
beneath the gathering cloud
and man, i ain't dead yet
no, i ain't scared of lightning
and thunder never kills
i was born in a summer storm
i live there still

8 kommentarer:

  1. Lyn og torden er så vakkert. <3 Då det var lyn- og torevêr då eg var liten og framleis budde heime, så pla eg stå framfor dei store vindauga våre i stova og sjå ut på skogen og sjøen og himmelen og høyre på buldringa og sjå desse nydelege gnistane lage mønster og lyse opp i mørkret.

    SvarSlett
  2. det tordnet og lynet når jeg var på skolen i dag, og det var fint å høre/se det igjen, har ikke opplevd det siden i sommer tror jeg. kjempevakkert, både de buldrende lydene og det blinkende lyset. nå gleder jeg meg til det blir snø! alt vær er fint på sin egen spesielle måte.

    SvarSlett
  3. Det er noe vakkert med torden også, og noe stort og skremmende. Jeg aner ikke om du bryr deg om slikt, men det viser seg at antimaterie blir dannet når det lyner. Tusen og en, tusen og to, tusen og tre.

    Ville egentlig bare si at jeg tenker på deg, og at jeg titter innom av og til i løpet av eksamenslesingen, fordi du sier så mye fint, og fordi det setter ting litt i perspektiv. Og siden det er thanksgiving: takk.

    SvarSlett
  4. Tordenveir e noke av det mest fantastiske som finst. Skremmande på ein måte, men samtidig må ein berre gå so nær ein klarar.

    SvarSlett
  5. Tordenvær er grunnmuren til angsten min. Jeg synes det er teit, og det er kanskje ikke helt sant heller. Men det er det første jeg var så redd for at jeg gråt og nesten ikke fikk puste. Og det bare utviklet seg til en konstant dødsangst, kvalmen og klumpen i magen var der konstant, jeg var redd for regnvær, blåsevær, å ta nesoddbåten, å kjøre bil, å være på kjøpesenter, å dra på ferie var det skumleste jeg kunne tenke meg. Men en dag bestemte jeg meg for å slutte å være redd, og det funket overraskende bra. Men fortsatt får jeg ikke sove når det regner, og jeg må konsentrere meg for å ikke slå opp med kjæresten min fordi jeg er redd for hva jeg driver med. Tordenvær derimot, takler jeg ganske bra.

    SvarSlett
  6. mathilde: vi leter alltid etter opphavet til sånt som er sterkt i oss på en eller annen måte. jeg synes ikke det er teit. blir vi sjokkert nok, overrasket nok av noe vi egentlig ikke har grunn til å frykte, så blir den tingen gjerne forferdelig skummel. det var slik med meg og edderkopper, for eksempel. jeg kjenner meg utrolig godt igjen med det med kjærester, og å ikke få sove, og sånt. det er ikke godt å være redd. men du er helt tydelig veldig modig.

    regnboge: jeg vet akkurat hva du mener.

    t: vet du, jeg bryr meg veldig veldig om slikt, men jeg falt av alt som het naturfag både på ungdomsskolen og videregående fordi jeg var så deprimert, så jeg klarer ikke helt å forstå. og takk. for tanker. det betyr virkelig veldig mye.

    hanne: her har det ikke tordnet siden tidlig i sommer. jeg kjenner hjertet mitt gråter for at det skal gå et halvt år til neste gang.

    mynte valkyrje poirot: jeg husker den sommeren (tror det var i fjor?) da lynet slo ned to tusen ganger i minuttet i oslo. det var helt absurd. jeg bare sto med åpent vindu og måpte og kjente meg helt, helt levende. fantastisk, var det.

    SvarSlett