Det oppstod en feil i denne gadgeten

tirsdag 22. november 2011

like the wheel.



bildene er linket

savner å ta blitzbilder, savner å gå med raske skritt gjennom byen midt på natten, savner å ligge på gulvet og le.

and on this sunday someone's sitting down to wonder

det er natt, og jeg vil ikke legge meg, vil ikke sove, vil at morgenen skal komme som en lett hånd på skulderen, ikke som et slag i ansiktet.

where the hell among these mountains will i be?

så jeg holder meg unna sengen, drikker kopp etter kopp med grønn te, tegner lange, smale glass, og synger til det som - akkurat nå - er den vakreste sangen i verden med den vakreste teksten i verden.

there's a cloud behind the cloud to which i'm yelling

jeg kjenner sulten gnage under hud og fettvev og ribben lunger og blod og alt, alt jeg er laget av, alt som holder meg sammen.

oh, i could hear you sneak around so easily

men jeg spiser ikke. ikke ennå.

and i said, oh my lord, why am i not strong

om tre timer og tre kvarter skal jeg opp, opp og ut, til mål av blodtrykk og en annens fingre mot mitt håndledd, min puls - og til akerselva, hvis jeg tør, og buzz aldrin på vika kino med en fin en som skarrer og himler med øynene av sine egne ord.

like the branch that keeps hangmen hanging on

og når jeg kommer hjem, med mange nye inntrykk og følelser og litt ekstra magi i hjertet, vil jeg gjemme hodet i hendene og gråte, og lengte etter alt jeg har mistet.

like the branch that will take me home

14 kommentarer:

  1. "og når jeg kommer hjem, med mange nye inntrykk og følelser og litt ekstra magi i hjertet, vil jeg gjemme hodet i hendene og gråte, og lengte etter alt jeg har mistet."
    Du vakre menneske. <3

    Buzz Aldrin er nydeleg, eg såg han på kino på søndag, bursdagskino. :)

    Du veit, etter eg byrja lese bloggen din, og særleg etter eg møtte deg i oktober, så ser eg deg over alt. Som då eg var på Fretex etter eksamen for å kjøpe julegåver (alle skal få bøker) og fann ei bok eg trur du hadde likt, ei som hadde passa inn i samlinga di av alle dei magiske, vakre bøkene i hyllene dine på soverommet og i stova. Eller så ser eg på frostkvite blad på bakken og tenkjer på håret ditt og blada eg tråkka på då eg skulle ta bussen til Vega. Eller så skriv Huffington Post om at Bruce Springsteen skal kome ut med nytt album, og så linkar eg artikkelen til deg på Twitter og vert alltid så glad når du smiler.

    Så takk for det. At du er ein del av livet mitt, ein del av kvardagssmil og bøker om dyrs anatomi.

    SvarSlett
  2. Kanskje du skal gå inn i klesskapet og ut på den andre siden og kanskje møte en faun og få en kopp te.

    SvarSlett
  3. siri: det høres ut som en utrolig god idé. men jeg har ikke noe klesskap. jeg får titte inni de på maritabutikken.

    mynte valkyrje poirot: full av varme nå. TAKK. har ikke ord, egentlig. annet enn at jeg gjerne vil bli en større del av livet ditt, og at innsiden av hodet og hjertet ditt er så vakkert.

    SvarSlett
  4. thetallestman<3

    alt blir liksom litt bedre når han er med. og jeg gleder meg til Buzz kommer på kino her. vil se. fineste historia.

    SvarSlett
  5. Du har ikke mistet noe, ikke enda. Det bare gjemmer seg frem til du er frisk.

    SvarSlett
  6. valerie: tro meg... jeg har mistet. masse. men gode ord. og det er sikkert en del som gjemmer seg óg. takk.

    vaarloek: fant ham på grunn av deg <3 takk.

    SvarSlett
  7. Du skriver så eg blir dradd inn i deg og kjenner det med heile meg. Vakkert og sårt og trist.

    SvarSlett
  8. Det e bra å lengte litt etter det som va. Men ikkje gløym det som kjem, litt etter litt. I eit passeleg tempo.

    SvarSlett
  9. sv: Tusen takk for at du viser at du bryr deg om et helt fremmed menneske.Du må være en fantastisk god person!
    Når det er sagt, så får jeg hjelp. Jeg har gjennom bup nylig fått en psykolog (som jeg planlegger å forsøke bytte, riktignok, da jeg har snakket med henne også tidligere i et annet type møte, og det føles ut som en intervju-situasjon hver gang), og jeg har nært samarbeid med både helsesøster på skolen jeg nettopp måtte slutte på, og fastlege.

    Den boken skal jeg absolutt prøve å finne, og håper den kan hjelpe meg litt. Vanskelig å føle seg som en sutrete drittunge hele tiden.. Tusen takk for tips! :)

    SvarSlett
  10. det tror jeg er den vakreste sangen jeg har hørt.

    SvarSlett
  11. utrolig fin tekst, drømmer meg helt vekk jeg <3

    SvarSlett
  12. Du skriver så utrolig vakkert at det nesten gjør vondt i hjertet. Husk at livet er fint, for selv om alt er jævlig, så kommer det fortsatt såpebobbler ut av zalo-flaska når du trykker på den, og en dag blir forhåpentligvis alt fint og bra.

    SvarSlett