Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 16. november 2011

og frosten kom.

bildet er linket

jeg har kaffi og klementiner i magen, nye bøker i veska og hjertet i halsen, har vært i kollektivet igjen, hos de fine, trygge guttene mine, vi har snakket om hvaler og oralsex, ledd mot taket og strøket hverandre i håret, sunget til en vakker kjærlighetssang og sett trond-viggo på nett-tv, nå er klokken ett, jeg går over sankthanshaugen og det henger en sky av frostrøyk fremfor ansiktet mitt, jeg tråkker over løv og gress, det knaser under føttene, en pipende, myk lyd jeg alltid har elsket, skritt og skritt igjen, blekgule gatelykter, blanke biler på rad, alle er dekket av tykke lag med rim; små, fargeløse gnister, en av bilene fanger meg, lokker meg, iallefall litt, den er liten og rød og ser mer ensom ut enn de andre, mindre brukt, kanskje, blir ikke med på jobb, tar heller søndagsturer til teknisk museum eller kinoen på aker brygge, jeg tar av meg vantene, lener meg over panseret og skriver tilgi deg selv på frontruten med bestemte, myke bevegelser, får is under neglene og lyserød hud, det svir, jeg stikker fingrene i munnen, suger vekk kulden, de smaker metall og jord og kjærlighet.

12 kommentarer:

  1. Det der var vakkert. Bare vakkert. Ta vare på det i notatboka di og gi det ut en gang.

    SvarSlett
  2. Every little thing you do is magic. <3
    Håpar du har fått bygd nokre sandslott av glasbitane dine.

    SvarSlett
  3. nydelig.
    å skrive på rimruter er forøvrig en veldig fin aktivitet. å lese hva andre har skrevet på dem, også.

    SvarSlett
  4. du er helt fantastisk god til å skirve

    SvarSlett
  5. selvom jeg har lest bloggen din gudeneveithvorlenge så synes jeg det alltid er passende å si at: herregud, som jeg elsker bloggen din.

    SvarSlett
  6. magi + eventyr i fingertuppene dine :)

    SvarSlett
  7. Jeg tenkte jeg skulle fortelle deg at i går fikk jeg bjørne-saccosekken du ønsket deg i posten! Den skal bli julegave til min 3 år gamle niese! Hun kommer til å bli suuuperglad, så takk for tipset ;)

    SvarSlett
  8. siri: takk. kanskje det. kanskje noen vil gi det ut. hm.

    nina: <3<3<3

    regndrope: <3

    mynte valkyrje poirot: det uttrykket der er så fint, jeg får lyst til å lage dikt av det.

    regnduft: takk <3 jeg er veldig glad i å skrive på rimruter.

    karoline: tusen takk!

    emma: blir veldigveldigveldig glad, tusen takk <3

    anonym: hjertetakk.

    mathilde: å! MISUNNELIG! best for henne at hun elsker den til hun pensjonerer seg og mye lenger enn det.

    SvarSlett
  9. Åh, eg visste det va noke med den songen! Altso, det e eit band her på skulen so e skikkeleg flinke, og so har dei spelt dinna songen eit par gonga, og so har eg alltid tenkt "Ja, den e bra. Veldig bra. Riktig. Den har noke varmt ved seg. Eg hugsar den frå ein plass."

    No kom eg då på at etter at du hadde vore på besøk, so såg eg litt igjøna dei songane du la inn, og eg vart liksom forelska i den songen dar og høyrde den fleire gongar. Veit 'kje om du hadde sagt te med spesifikt at eg måtte høyre den, men eg tenke på deg likevel.

    SvarSlett
  10. Helt nydelig! Høres ut som en fin dag, og jeg tipper bileieren fikk en liten hyggelig tankevekker:-)
    Du er god!

    - vakkert bilde forresten

    SvarSlett