Det oppstod en feil i denne gadgeten

torsdag 10. november 2011

om morgenen.

når jeg åpner opp øynene om morgen og kommer i møte med min egen vanskelig virkelighet, tar jeg på meg varme sokker, skrur på vannkokeren, går ut på badet, vasker ansiktet og hendene, og suger til meg det jeg har skrevet på speilet med rød leppestift. håp. håp. håp. noe jeg mangler - jeg har bare vilje - men trenger å bli minnet om daglig, for å klare å være våken. noe mykt og trygt og godt, som kan brenne seg fast i meg og gløde. det er så viktig å kunne stå opp til noe som er positivt, enten ord, bilde, lyd eller opplevelse - det blir et slags støttehjul på reisen fra sengen til sengen, det skaper gode assosiasjoner og gir meg noe mer enn bare de vonde følelsene. nå for tiden starter jeg dagen med disse ordene om håp, grønn te, gilmore girls, ukulele og notatbok. små, mektige våpen jeg tar med meg til kamp. for hver dag er en kamp. hver dag er hard. men jeg prøver.

13 kommentarer:

  1. Gilmore Girls er en liten og samtidig stor redning i hverdagen. <3

    SvarSlett
  2. Gilmore Girls er fantastisk, det er eit av mine våpen as well. Me treng slikt å halde fast i, til å varme sjelen medan teen varmar kroppen.

    Forresten: Happy birthday, Neil Gaiman!

    SvarSlett
  3. Du er så flink, og nå inspirerte du meg til å gjøre at jeg også står opp til noen fine ord eller lignende. Takk!

    SvarSlett
  4. hege: takk <3 og så fint. jeg håper det hjelper!

    mynte valkyrje poirot: hurra for neil gaiman! og gilmore girls hjelper virkelig.

    the wallflower: takk! så hyggelig.

    maren: absolutt.

    SvarSlett
  5. så bra ting å skrive på spegelen. å ha ein god morgonrutine er så avgjerande for korleis ein føler dagen vert. det er så altfor lett å snuble om ein stressar om morgonen og ikkje lar seg bli klar for dagen.

    eg heiar på deg, kjersti, og håper du snart får kjempe i medvind.

    SvarSlett
  6. Som noen sa over her; du er virkelig en inspirasjon!

    SvarSlett
  7. mitt våpen om dagen er denne sangen: en av oss to - lars vaular.
    den er fantastisk!

    SvarSlett
  8. Jeg følte for å fortelle deg at jeg drømte om deg i natt. I drømmen hadde jeg forsovet meg til jobben og da jeg løp ut i gata for å hive meg i første taxi, var plutselig du der i en bil. Også satte jeg meg i bilen og du kjørte. Du skulle bare kjøre meg til Oslo S men så var vi ikke lenger i Norge men på en landsvei i Storbritannia og det var mørkt og skog og regn og trær som slo mot bilvinduet i vinden. Av og til passerte vi hus med knallfarget dører. Også våknet jeg en eller annen gang og hadde faktisk forsovet meg bittelitt til jobben.

    SvarSlett
  9. Sender deg varme tanker og alle gode følelser og assosiasjoner man får av pingviner som snubler, den siste søte slurken av perfekt temperert te som er igjen i den passe tjukke koppen, å ta på seg en tung varm ullgenser, å lukte på sitt saltvanns salte hår, å lukke øynene og kjenne solen gjennom øyelokkene.

    SvarSlett
  10. Gode våpen, tenk om alle kampar og krigar, både med seg sjølv om andre, hadde vore utkjempa med håp, grøn te, gilmore girls, ukulele og notatbok.

    <3

    SvarSlett
  11. Jeg er flink til å "pick myself up" om kvelden, jeg tar frem notatboken min og skriver ned minst fem fine ting som har skjedd den dagen. Deretter dekorerer jeg med klistermerker og rosa tusjhjerter.

    Morgener er jeg derimot ikke så flink på. Det er mørkt og kaldt, jeg slår iPhonen på slumring tre-fire ganger og alt går fryktelig trått. Men nå ble jeg inspirert til å skape et skikkelig morgenrituale! Jeg tror velger mango-te, leppestift, varm dusj, ullsokker og avspilling av min favorittmusikk som mine våpen.

    SvarSlett