Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 23. november 2011

om prinsesser og hender og meg.

bildet er linket

jeg er fire år gammel og står på badet i barnehagen og ser på fingrene mine. de er grå og sorte, tilklint med sand og vann. jeg har jord under neglene. og jeg tenker; på disneyprinsessene og hendene deres, hvor lange og spisse og rene de er. jeg tenker på mine egne, små, firkande, at jeg ikke liker dem. at de ikke er vakre nok. og jeg bestemmer, helt for meg selv, at prinsesser alltid burde ha skitne hender.

8 kommentarer:

  1. 100% enig. hendene dine er supervakre. alle hender er. spesielt når de har småsår og er skitne eller pakket inn i votter. jeg elsker hender.

    SvarSlett
  2. Hender er noko av det mest magiske i heile verda. Eg kan seie som Emma ovanfor her, eg elskar hender. Difor har eg det eine albumet på Facebook òg (som sannsynlegvis får ein tvilling snart). Fine, fine hendene som kan seie så mykje med så få og nesten usynlege rørsler.

    SvarSlett
  3. emma: det er ikke mine hender på bildet, altså! men jeg er enig. når jeg ser på gutter på gaten eller trikken, eller menn, er det hendene jeg stirrer på.

    mynte valkyrje poirot: det albumet har jeg ikke sett. nå må jeg utforske.

    SvarSlett
  4. Du skriver så fint. Du er en stor inspirasjon for meg! Det er virkelig dages høyde punkt å lese innlegg fra deg!

    SvarSlett
  5. Amen, ditto, så sant som det er sagt, burde stått i Loven.

    SvarSlett
  6. Åh, takk!! Mine hender er firkantede med korte og litt rare fingre.. Var alltid skitten på hendene som liten da jeg bodde i en skog og alltid lekte ute.

    SvarSlett
  7. No freista det plutseleg å vere prinsesse, viss ein kan ha skitne hender.

    SvarSlett