Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 2. november 2011

ord på bussen/napoleonskake.

gutt nummer en: vet du hva jeg spiste i dag, eller?

gutt nummer to: hva da?

gutt nummer en: napoleonskake. det var digg, ass. og det spiste ikke du.

gutt nummer to: nei, jeg spiser mat jeg, vet du.


napoleonskake er en av kanskje hundre spiselige greier som sender meg rett til himmels, og helt siden jeg overhørte denne lille samtalefliken har jeg lett i alle nærbutikkene mine etter slike små stykker med kremmagi, men ikke funnet en eneste en. så jeg har begynt å lure på om jeg kanskje skal lage en selv. jeg har i alle fall funnet en oppskrift, og den kan hvem som helst få se, om de trykker her. og skulle det være noen veganere tilstede kan de trykke her. for å komme til en oppskrift uten egg og melk. (jeg tror riktignok den inneholder gelatin, men det finnes kanskje noen lure erstatninger for det og?)

12 kommentarer:

  1. Tjukken spiste napoleonskake i går!

    Ps. :*

    SvarSlett
  2. Jeg elsker å overhøre slike ting på bussen!

    SvarSlett
  3. mmm. vi skal ikke lage en vegansk en sammen da?

    SvarSlett
  4. Små deler av samtaler er fint. Napoleonskake er ikke en favoritt, den har en litt annen smak enn jeg synes at den skal ha, så jeg blir litt skuffa hver gang jeg spiser det. Som er omtrent en gang annenhvert år. Allikevel synes jeg ideen om napoleonskake er veldig fin.

    SvarSlett
  5. Syns kaker osv ser så utrolig godt ut, men jeg er faktisk veldig lite glad i kaker - jo mer kremete, jo mindre liker jeg dem. Liker sjokoladekake, krydderkake og gulrotkake :-) sånne litt "tørre", men saftige :-)

    Morsom samtale da. Elsker å bare høre på folks samtaler på bussen.

    SvarSlett
  6. De pleier å ha napoleonskake på Ica. Men hjemmelaget er sikkert mye bedre! Jeg har ikke spist det på mange år fordi det som regel er gelatin i. Det finnes sikkert noe lurt å erstatte det med! Agar kanskje.

    Og det er så fint å overhøre små samtaler på bussen.

    SvarSlett
  7. så fin samtalesnutt! blir glad av å kome innom bloggen din og finne slike skattar.

    eg har aldri smakt napoleonskake, men di beskriving gav meg lyst til å smake :)

    SvarSlett
  8. tinekatrine: det skal vi så absolutt!

    koffeine: på min ica har de aldri napoleonskake:(

    hege: jeg er litt sånn at hvis det er kake så er det best, nesten uansett.

    regndrope: SMAK!

    siri: mye rart som er fint som man ikke egentlig synes smaker godt. litt som med meg og sursild. alltid hatt lyst til å like det. liker det virkelig ikke.

    terese b: oioioi!

    maren: jeg og <3

    SvarSlett
  9. Hihi, gutar på buss som snakkar om søtrare ting er noke av det finaste so fins <3

    Men eg har eigentleg aldri smakt napoleonskake.

    SvarSlett
  10. Det er så herleg å overhøyre slikt!
    Eg veit ikkje om eg har smakt napoleonskake noko gong, kanskje ein gong for veldig lenge sidan, men eg ser det heile tida på matbutikkane over alt i ferdigmaten ved sida av baguettar og smoothiar.

    SvarSlett
  11. åh, så fint. du er (jeg lette lenge etter et bra ord her og fant ut at ordet kul var passelig) kul. jepp, det er det du er. kul. rå liksom.

    SvarSlett
  12. Det er napoleonskake i sånn to-pakk på rema 1000 ved schous plass, min nærbutikk :) Namnam. Suksessterte på meg ikveld!

    SvarSlett