Det oppstod en feil i denne gadgeten

onsdag 2. november 2011

papirbåtene og jeg.

når jeg er hjemmefra(for eksempel på et venterom eller en buss) og har angst, bretter jeg papirbåter. jeg bruker hva som helst jeg kan finne som materiale; aviser, selvhjelpsbrosjyrer, cellofan,  utrevne sider fra notatboken, godteripapir. båtene er enkle å lage og de får meg til å tenke på saltvann og ullgensere, så jeg får noe å konsentrere meg om, som i tillegg gir meg assosiasjoner til noe jeg er glad i. det funker altså ganske bra.

båten på bildet brettet jeg da jeg var innlagt på akuttpsykiatrisk i mai. den er laget av resultatet til et slag yatzi  (som jeg vant) mellom meg, en av pleierne og en mann med skjegg og rød skjorte, som hadde brummende stemme og alltid røykte sigaretter med plastmunnstykke.  jeg likte ham godt. han avskrekket hele opplevelsen for meg. fikk meg til å føle meg mindre alene. hver gang jeg ser på papirbåten - som forøvrig bor i vinduskarmen med de grønne bøkene mine - tenker jeg på ham og smiler.

13 kommentarer:

  1. Så fin papirbåt! Origami er småmagisk.
    Eg ser på Kissing Jessica Stein for augeblikket, forresten, takka vere deg. <3

    SvarSlett
  2. So fint! Det må vere litt fint å spele yatzy med nokon som får det heile til å verke litt mindre skummelt.

    Har du månge papirbåtar?

    SvarSlett
  3. regnboge: var ganske så fint ja, om ikke så veldig spennende. det meste var kjedelig der inne. jeg har desverre bare to papirbåter, denne her og en på veggen. jeg vil gjerne spare på de jeg lager, men jeg har ikke plass desverre.

    SvarSlett
  4. For en fin ting å gjøre! Fint <3

    SvarSlett
  5. Fin båt :) Kusinen min og jeg pleier også å brette et ark når vi sitter å venter på ting, desverre blir det ikke så ofte siden hun bor i bergen :D

    SvarSlett
  6. For en fin måte å takle vanskelige tanker på! Og fint at denne ene båten gir deg fine minner om en du kjente :-)

    SvarSlett
  7. oi, der ble det heftig bruk av ordet fint... men det er jo et godt ord da :-)

    SvarSlett
  8. Åh, det var fint <3

    SvarSlett
  9. eg elskar desse små og fine tankane dine! dei er vakre

    SvarSlett
  10. åh, så fint. jeg pleier alltid å drodle snirklete figurer i slike tilfeller. men papirbåter er mye finere. skulle ønske jeg hadde brettekunstevner. hvor gjør du av papirbåtene du har brettet?

    SvarSlett
  11. Noe av det vakreste jeg har lest. Tror jeg.

    SvarSlett
  12. haruhi: å, så hyggelig å se en kommentar fra deg! lenge siden sist. og tusen, tusen takk.

    SvarSlett