Det oppstod en feil i denne gadgeten

mandag 28. november 2011

sort hull.

like før solen står opp er jeg tårer og rykninger og knyttnever. jeg tømmer meg til kinnene svir og munnen er salt og tørr. sovner inn.

når jeg våkner er det mørkt. jeg har ikke spist på tjueseks timer. magen lager sultne lyder. men jeg kjenner det ikke.

alt er langt borte. og jeg. jeg. jeg er.

naken.

skitten.

matt.

taus.

jeg klamrer meg til vannflasken, plasten gir etter for grepet mitt, små, spisse lyder, små smell.

snart er den tom.

9 kommentarer:

  1. <3
    Det kjem ein dag med snøfnugg, solglimt gjennom blondegardinene og spaghetti på boks, I'm sure of it.

    SvarSlett
  2. Når ting ser helt sort og ugjennomtrengelig ut, så har det hjulpet meg å finne én ting jeg kan fokusere på. Som gjør at jeg klarer å stå opp og komme igang. Noen ganger tenker man på så mye at alt bare blir kaos. Jeg kan feks tenke på det å se julelys når jeg går ut, tenke på fine folk jeg skal møte, eller den gode frokosten jeg vil spise. Og bare ta en ting av gangen. Nå skal jeg stå opp og gå på do, nå skal jeg gå å spise. Nå skal jeg kle på meg. Nå skal jeg gå til bussen. Og ikke tenke og stresse over alt sammen på en gang.

    Ikke gi opp! Sender deg varme, lyse tanker.

    SvarSlett
  3. Hadde vært ved din side, gitt deg vann, sørget for at du ikke var matt og taus. Hvis jeg hadde kunnet. Det jeg kan si er at jeg er med deg i ånden mer enn du tror og jeg kan bare gjenta at jeg føler med deg.
    Husk fakkeltoget av mennesker, husk varme, sol, saltvann.
    Og husker du det ikke så ring noen, vær så snill, ta med deg noen og sett deg på kafé for å tegne litt. Løft røret ring noen og si: kan du bli med meg?

    SvarSlett
  4. rebekka karijord-wear it like a crown
    hør den. håper det kan lyse opp ting.

    SvarSlett
  5. store, varme klemmar. tenk på alt du har greidd før, med å vere modig og sterk, ta museskritt og hald hardt om dei små lyspunkta. heiar på deg.

    SvarSlett
  6. Her er en klem

    og her er en til

    og her er en våt klut til å legge over øynene. Press den godt ned til du bare ser stjerner.

    Men ikke for hardt.

    SvarSlett
  7. Håper det sorte hullet er mindre dypt nå, aller helst borte. Kanskje kommer snøen snart, og pakker oss inn i det vakre, myke teppet. Klem til deg, Kjersti. ♥

    SvarSlett