Det oppstod en feil i denne gadgeten

søndag 4. desember 2011

adventskalender, dag fire: blod.

bildet er linket


blod. et klissete, mørkt ord som ser ut til å være laget av akkurat det det står for; salt og jern og liv.

friske, frie strømmer, størknede mønstre på fingrene, hjertet i halsen, puls så høy at kinnene brenner, rødme som er spindelvev under huden ( ryker trådene får du blåmerker og arr), press håndflatene mot ørene og lytt til bankende, hellig, herlig lyd. 

blod. et ord jeg elsker fordi det står så nært alt det som er meg, som holder meg i bevegelse, holder meg i levende, knytter kroppen min sammen med seg selv.

3 kommentarer:

  1. I biologien i det siste har vi lært om korleis blodet fer rundt i kroppen, og om alt det fine som blodet gjer.

    SvarSlett
  2. Fine blodet som er mørkeraudt og som lagar så rar lyd når det vert tappa frå kroppen min inn i reagensrøyr, og så må eg passe på at eg ikkje byrjar å le, fordi eg trur ikkje det er meininga å le når ein tar blodprøve.
    Det vakre, livgivande blodet. <3

    SvarSlett
  3. Blodet er den eneste formen for liv som kan tappes på flasker og oppbevares i poser.

    SvarSlett